בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בעקבות האונס: תושבי ת"א יפגינו

בעקבות אונס הקשישה בידי מסתנן אפריקאי, תיערך הערב (ב) בשכונת התקווה בתל אביב "תהלוכת מחאה" של תושבי השכונות. במטה להצלת דרום תל אביב קוראים לכל "מי שמבין שהבעיה היא לא רק של דרום תל אביב" להגיע ולהשתתף במחאה

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ח טבת תשע"ג - 14:07 31/12/2012
גודל: א א א

נראה כי ניסיון הטיוח של משטרת תל אביב, שנמנעה מלספר על אונס הקשישה בידי מסתנן, לא הועיל. הערב יוזמים תושבי השכונות בדרום תל אביב תהלוכת מחאה בתגובה למצב בשכונות.

"מפלצת אנסה אשה בת 83 - מפוצצים את השתיקה!", נרשם בהודעה שפרסם וועד הפעולה המקומי. "תהלוכת מחאה היום בשש משכונת התקווה. 
השכונות נכבשו על ידי מסתננים, החיים הפכו לגיהנם ומדינת ישראל שותקת. המפלגות עוסקות בשטויות, ומטאטאות את איום המסתננים מתחת לשולחן".

"כשאתה, תושב דרום תל אביב שומע על משהו כזה שקרה, אתה ישר מדמיין שזה מישהו מהשפחה שלך, מישהו מבוגר או בחורה צעירה, או ח"ו מישהו יותר קרוב אליך", אומרבשיחה עם הקול היהודי, דובר המטה להצלת דרום תל אביב."זו תחושות מאוד קשות של חוסר ביטחון ופשוט מחשבה לעתיד אם יש מקום לחיות בדרום תל אביב, זה תחושה קשה של חוסר אונים".

"
אונס אשה בת 83 במשך שלוש שעות, היה צריך לזעזע את המדינה.
 מוציאים את סדום מדרום תל אביב ומחזירים אותו לאפריקה", כותבים במודעה וועדי השכונות הרוצים להעלות את הסוגיה לסדר היום הציבורי. "להסביר למדינה ולרשויות שיש כאן מצב חירום. אנחנו דורשים החלטה על מצב חירום, תכנית פינוי של המסתננים בדרום תל אביב".

ההפגנה, שארגנו וועדי שכונות דרום תל אביב יחד עם המטה להצלת דרום תל אביב, תחל בשעה 18:00, ועל פי הערכת המטה צפויים להשתתף בה מאות מתושבי דרום תל אביב.ההפגנה תפתח בצעדה מפינת הרחובות ההגנה-האצ"ל בשכונת התקווה ותצא לעבר גינת לוינסקי.

"הזדמנות להפגין הדדיות עם תושבי דרום תל אביב"

דובר המטה קורא לא רק לתושבי שכונות דרום תל אביב להצטרף לזעקה. "אני קורה לכל אזרחי מדינת ישראל, למי שמבין שהבעיה היא לא רק של דרום תל אביב אלא היא מחר תצוף גם בערים אחרות במדינה. זה ההזדמנות לבוא ולסייע לתושבי דרום תל אביב בהפגנת הדדיות".

במטה מתלוננים על כך שראש העיר, רון חולדאי, לא פוצה את פיו בנושא. "רון חולדאי לא מדבר בכלל בתקשורת. לפני שבועיים הקימו אוהלים בלוינסקי בשביל לסדר מקום לינה למסתננים. אבל על מקרה כזה, של האונס, איפה ראש העיירה שצריך להיות אמון על ביטחון תושביו?! הוא ממלא את פיו מים וזה מאוד מדאיג".

הבוקר פרסמה הממשלה סיכום שנתי, הסוקר את מספר האפריקאים שהסתננו למדינת ישראל במהלך השנה הלועזית האחרונה. הדו"ח מלמד על ירידה משמעותית במספר המסתננים, שעמד לפני כשנה על למעלה מ-2,000 מסתננים בחודש, וירד בחודש האחרון ל-36 בלבד, וגם הם נכלאו ולא נשלחו למרכז הארץ.

אולם את תושבי השכונות זה לא מספק. "עצירת זרם המסתננים היא טובה מבחינה אחת, אבל מצד שני היא הגיע מאוחר מידי", לא מהסס דובר המטה לתקוף את הממשלה. "המצב היום ששכונות דרום תל אביב ועוד ערים נוספות, מוצפות בעשרות אלפי מסתננים. מצד אחד יפה שהזרם נעצר ומצד שני חייבים להביא פתרון. אנחנו תמהים על כך שמצד אחד מסתנן שעובר את הגבול נכנס לשלוש שנים מאסר, ומצד שני מי שעבר והגיע לדרום תל אביב מסתובב חופשי. אם יש חוק במדינה, למה החוק לא תקף על כולם באופן שווה?! למה שונה מי שנתפס בגבול ממי שהצליח להגיע לשכונות דרום תל אביב?!".

בהודעה שפרסמו לקראת האירוע היום כותביםוועדי הפעולה: "
כשאין משטרה כשאין שלטון, רק אנחנו נעצור את האונס הבא.
 בואו נגן על הסבתא שלנו, על הילדים שלנו, על הנשים והאחיות ועל השכונות שלנו. מהשכונה נצא בתהלוכת מחאה!".

הבוקר התירה המשטרה לפרסום כי בשבוע שעברנעצר מסתנן מאריתריאהבחשד כי אנס קשישה בת 83 מספר ימים קודם לכן.במשך 10 ימים השתיקה המשטרה את הפרשייה מחשש לתסיסת תושבי השכונות.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד