בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בעקבות הירי: הושבתו הלימודים באשדוד

צה"ל תקף הבוקר (ד') יעדים ריקים מאדם ברצועת עזה בעקבות ירי הרקטה אמש לעבר גן יבנה. "ישראל מעוניינת בשלטון חמאס ברצועה"

  • ט' סיון תשע"ה - 09:21 27/05/2015
גודל: א א א
רקטה שהתפוצצה בחצר גן ילדים באשדוד. ארכיון (דודו חנונה)
רקטה שהתפוצצה בחצר גן ילדים באשדוד. ארכיון (דודו חנונה)

כלי טיס של חיל האוויר תקף לפנות בוקר (רביעי) ארבעה "מוקדי טרור" בדרום רצועת עזה. על פי הודעת דובר צה"ל, זוהו פגיעות מדויקות במטרות, אך לא ברור באילו מטרות מדובר. בעזה לא דווח על נפגעים. כמו כן, תקיפת צה"ל הגיע לאחר שארגוני הטרור פינו את אשר להם מתוך היעדים שהופצצו.

בדיוק שנערך אמש במועצת גן יבנה הוחלט לפתוח את המיגוניות והמקלטים הציבורים. כמו כן, באשדוד לא יתקיימו היום לימודים ב-14 בתי ספר וב-57 גני ילדים.

הירי בוצע כתגובה לרקטה גראד אותה ירו אמש ערבים מרצועת עזה לעבר אזור אשדוד. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח באזור גן יבנה, ולא דווח על נפגעים או נזק. טרם הפיצוץ, הופעלו אזעקות באזור אשדוד, אשקלון ויישובי חבל לכיש.

בוואלה פורסם כי גורם ביטחוני בכיר אמר כי הירי בוצע ככל הנראה במהלך סכסוך בין שני פלגים בג'יהאד אסלאמי לאחר שמונה מפקד חדש לאזור צפון הרצועה. תומכיו של המפקד הקודם באזור סרבו למינוי החדש ובמקום התפתח עימות. תומכי המפקד החדש חטפו שניים מתומכי המפקד הקודם ואלה בתגובה החליטו "לנקום" ושיגרו את הטיל לעבר יישובי ישראל. בחמאס דיווחו כי הם עצרו מספר חשודים במעשה. שייח נאפז עזאם, חבר הלשכה המדינית של הג'יהאד הסילאמי, הכחיש את מוערבותם בירי הרקטה.

יחד עם הדיווח בוואלה, נכתב כי כפי הנראה, הממשלה בישראל סבורה כי אינטרנט שלה הוא שחמאס ישלוט ברצועת עזה ובשל כך התקיפה הצה"לית היתה "מדודה" כלושנם.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד