בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בעקבות המעצר: מדרדר מצבו הרפואי של הקטין

תלונה: המשטרה עברה על הנוהל במעצר קטין חולה – מצבו החמיר

  • יח"צ
  • י"ח טבת תשע"ז - 18:10 16/01/2017
גודל: א א א

שוטרי היחידה לפשיעה לאומנית של ימ"ר ש"י ומשטרת אריאל עברו על נהלי המשטרה והביאו להחמרה במצבו הרפואי של קטין, כך עולה לכאורה מתלונה שהוגשה בידי ארגון חוננו.

בתלונה, שהגיש עו"ד מנשה יאדו מהמחלקה האזרחית ב'חוננו', מתואר כיצד עצרו בלשי ימ"ר ש"י קטין כבן 15 בבית הוריו שבשומרון, וזאת למרות שאביו הסביר להם שהוא פצוע בעינו ונמצא לאחר ניתוחים, ובמעקב רפואי צמוד.

לפי התלונה הבלשים הגיבו לדברי האב ב"תגובה גסה ולא ראויה", ולקחו אותו למשטרת אריאל שם נחקר בגין חשד לאירוע ידוי אבנים שהתרחש מספר שבועות קודם לכן.

על פי התלונה, הטענה של האב הכניסה את הקטין לפי סעיף 1(ב()4 )לפקודת מטא"ר 02.03.12 בדבר הטיפול הרפואי בעצורים, לגדרו של "עצור חולה".

אולם שוטרי הימ"ר הפרו את הוראות סעיף 4 לפקודה האמורה שכן עם הגעתו לתחנה לא הובא הקטין בפני רופא, לא הוסע לרופא ולא פונה לבית חולים. הוא נחקר בלא שראה רופא, וזאת בניגוד לנוהל, ולאחר החקירה, במהלכה הכחיש את המיוחס לו, שוחרר בידי בית המשפט בתנאים.

על פי התלונה, יום לאחר החקירה עלה הלחץ התת עיני של הקטין ומאז הוא נזקק לטיפול תרופתי מוגבר, והמינון הועלה משתי לארבע סוגי תרופות".

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו מסר בתגובה:" על השוטרים היה לשקול את הצורך המבצעי נוכח הסיכון הרפואי, הנוהל המשטרתי קובע כי אין לקחת שום סיכון, השוטרים בשטח פעלו לצערנו אחרת".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד