בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בעקבות הפיגועים: ערבים חוששים מפעולות תגמול

בוואדי ערה חוששים ערבים מפעולות תגמול על רקע הפיגועים ולטענתם החלו בשמירה סביבה מסגדים. גם שוטרים הונחו לסייר סביב מסגדים לצורך הרתעה

  • ה' כסלו תשע"ה - 14:59 27/11/2014
גודל: א א א
כתובות על מסגד בבאקה על גרבייה
כתובות על מסגד בבאקה על גרבייה

בתקופה האחרונה, לאור הפיגועים הקשים, החלה מערכת הביטחון להגביר את המגונים והאבטחה סביב מרכזי אוכלוסייה במקומות שונים, ובציבור גובר החשש מפני פיגועים נוספים. אך נראה כי החשש לא נגמר בצד אחד של המפה.

בראיון לעיתון הארץ אמרו תלמידים ערבים מבית הספר דו לשוני בירושלים, כי הם חוששים מפעולות נקם שיבצעו יהודים על רקע הפיגועים האחרונים. גם במסגד אלהודא שבבאקה אל גרבייה בואדי ערה, חוששים מפעולת תגמול.

"האווירה בארץ מאוד מתוחה ואני חושב שזה מעודד את הקיצונים לפגוע במקומות הקדושים שלנו", אמר אימאם של המסגד בבאקה לאתר mynet. ערביי המקום טוענים כי כבר ביקרו אצליהם אלו המכונים 'פעילי תג מחיר', ניקבו צמיגים של מספר כלי רכב כפר וריססו כתובות על המסגד. "אנחנו חושבים שתופעה זו עלולה לחזור שוב ליישובים שלנו. אנחנו לא רגועים ובהחלט חוששים שהדבר יגיע עד כדי פגיעה פיזית במתפללים".

באתר mynet פורסם, כי ערביי באקה על גרבייה החלו להציב שמירות סביב המסגדים בכפר, בעיקר סמוך לשעות התפילה בבוקר שמתחילה בשעה 5:00. "אני הראשון שמגיע למסגד בשעת בוקר מוקדמת, בודק מסביב ופותח אותו", סיפר ערבי אחר. "כבר עברנו פגיעה בעבר ולאור המצב היום קיים חשש לפגיעה בכל מסגד".

במשטרה אומרים: "השוטרים הונחו לסייר בקרבת המקומות הקדושים. מדובר בפעילות הרתעתית וככל הידוע לנו אין בשלב זה כל התראה קונקרטית לפגיעה במקומות אלו. פעילות התושבים איננה מבוססת על הנחייה משטרתית כלשהי".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד