בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בעקבות הפרסום: תלונה לפצ"ר וליועמ"ש

האם הפרקליטות הצבאית תורה על פתיחה בחקירה נגד פעיל שוברים שתיקה?

  • כ"ט ניסן תשע"ז - 18:49 25/04/2017
גודל: א א א
המכתב של עד כאן ליועמ"ש (עד כאן)
המכתב של עד כאן ליועמ"ש (עד כאן)

בעקבות פרסום הקול היהודי של סרטון עדותו של פעיל 'שוברים שתיקה' דין יששכרוב, במהלכו תיאר כיצד היכה באלימות עצור ערבי שיידה אבנים, החלו להצטבר בפני הגורמים הרלוונטיים תלונות ודרישות לפתוח בחקירה נגדו.

מנכ"ל ארגון בצלמו שי גליק פנה לפרקליט הצבאי הראשי בדרישה לפתוח בחקירה כנגד יששכרוב. "כידוע חרתת על דגלך הגנה על כבוד האדם כולל מחבלים. לכן אני פונה לכבודו ומצרף סרטון בו נראה אדם מעיד על עצמו שהרביץ לעציר למרות שמפקדו לא הרשה לו. מדובר בעבירת אלימות, חריגה מפקודות ועוד. אודה לתשובתך האם נפתחה חקירה. ככל שלא אקבל תשובה ישמש מסמך זה כעדות משפטית לפניה לב"ד בהאג ולגורמים נוספים בכך שלא ענית לי, ובכך ניתן לי לפנות ויש לגורמים אלו סמכות בהתאם לחוק הבינל לדון בענין", כתב גליק.

צפו בסרטון שרץ ברשת:

במקביל פנה ארגון "עד כאן" ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד יששכרוב.
"עד כאן" עוקבים בשנים האחרונות מקרוב אחר פעילות ארגוני שמאל קיצוני, ואף שתלו בתוכם פעילים שסיפקו מידע וחשפו את האידיאולוגיה הקיצונית של אותם ארגונים, הפועלים במקרים רבים כנגד ההתיישבות היהודית ובטחון ישראל.
גם עו"ד אייל בסרגליק וחדשות 0404 פנו לפצ"ר בפנייה דומה.
בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו הודיע על ביטול פגישתו עם שר החוץ הגרמני, וזאת בשל כוונתו להיפגש עם אנשי שוברים שתיקה ובצלם.
מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "מדיניות ראש הממשלה בנימין נתניהו היא לא להיפגש עם דיפלומטים, שמבקרים בישראל ונפגשים עם ארגונים שמכפישים את חיילי צה"ל ומבקשים להעמיד אותם לדין כפושעי מלחמה". עם זאת הוסיפו כי "היחסים עם גרמניה חשובים מאוד לישראל והם יימשכו".
תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד