בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בפעם השלישית: חיילים ומסתננים

למרות הצהרות הצבא על כך שפעילויות התנדבות של חיילים עם ילדי המסתננים בתל אביב תיפסקנה, נראה שהתופעה ממשיכה באין מפריע

  • י"ח כסלו תשע"ו - 08:28 30/11/2015
גודל: א א א
חיילים ומסתננים בשבוע שעבר (סטודנטים למען דרום תל אביב) חיילים ומסתננים. ארכיון (סטודנטים למען דרום תל אביב)
חיילים ומסתננים בשבוע שעבר (סטודנטים למען דרום תל אביב) חיילים ומסתננים. ארכיון (סטודנטים למען דרום תל אביב)

לאחר פעילויות דומות בעברהגיבו מלשכת דובר צה"ל כי "המקרה יטופל מול הגורמים הרלוונטיים", אך נראה כי פעילות של חיילים עם ילדי מסתננים בדרום תל אביב נעשתה בצה"ל "כהיתר".

פעם אחר פעם מתריעים ב"ארגון סטודנטים למען דרום תל אביב" בפני גורמים במערכת הביטחון ובכנסת על פעילויות אלו וקוראים לשר הביטחון ולחברי כנסת ושרים לעצור את התופעה שלדבריהם "פוגעת במדינת ישראל ובאזרחיה".

ביום ראשון נפגשה קבוצה גדולה של מפקדים מבית הספר למפקדי כיתות ומקצועות חיל הרגלים (ביסל"ח) עם ילדי מסתננים מגנים בדרום תל-אביב. המפגש נערך בגן התקווה.

נזכיר כי בפעם שעברה בה פורסמה פעילות כזו, הגיבו בדובר צה"ל כי"כחלק מעידוד תרומה לקהילה, התקיימה התנדבות של מספר חיילים במעון ילדים של 'מבקשי מקלט'". בתגובה הודגש כי "הפעילות אושרה כמקובל ע"י המפקדים וגורמי החינוך ביחידה ולא נשאה גוון פוליטי".

בפעם שעברה (פייסבוק חיילים מצייצים)

בעקבות האירוע האחרון שהתרחש ביום ראשון לפני כשבוע וחצי, שלחו הסטודנטים מכתב לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון."בשתי התכתבויות קודמות, חזרנו והתרענו בפניך על העובדה שחיילי צה"ל נפגשים ופועלים במקרים שונים עם ארגונים התומכים במסתננים בדרום תל-אביב", כתבו הסטודנטים. "בכל המקרים אשר ציינו לא קיבלנו תשובה מספקת ממשרד הביטחון או מצה"ל בנוגע לעניין, ולצערנו התופעה המזיקה הזאת נמשכת ללא מפריע ולאור יום".

"כל פעילות 'חברתית' לכאורה אשר תומכת במסתננים פוגעת למעשה פגיעה חמורה בתושבי דרום תל אביב הישראלים, שהם הנפגעים העיקריים מתופעת ההסתננות הבלתי חוקית ושלל המרעין בישין אשר הביאה עמה. אנו סבורים כי לא יעלה על הדעת המצב בו חיילי צה"ל, אשר אמורים לשרת ולהגן על מדינת ישראל, עוסקים בפועל בפעילות אשר פוגעת במדינה ובאזרחיה".

פעם נוספת. חיילים לאחר הרצאה של מסתנן (פייסבוק)

בסיום המכתב הזמינו הסוטדנטים את שר הביטחון לסיור בדרום תל אביב "לחזות מקרוב באנשים שסובלים יום יום מתופעת ההסתננות הבלתי חוקית". העתקים של המכתב נשלחו לסגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, דובר צה"ל, משרד הפנים וחברי ועדת חוץ וביטחון בכנסת.

בימים האחרונים אף הוציאו בארגון הסטודנטים קובץ בדבר פעילויות אלו ותגובותיהם של דובר צה"ל, סגן שר הביטחון ועוד. בקובץ ציינו הסטודנטים מספר אירועים בהם תועדו חיילים כשהם משחקים ומסייעים לילדי המסתננים.

מכתב דומה נשלח על ידי הסטודנטים לחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'.

בתגובה לאירוע שהתרחש בשבוע שעבר הגיבו מלשכת דובר צה"ל, כי"צה"ל אינו מביע עמדתו בסוגיות פוליטיות. מדובר בפעילות התנדבותית העולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד