בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בצה"ל מתעקשים לומר: "אין אינתיפאדה"

למרות רצף הפיגועים היום-יומי ואלו האחרונים שגבו את חייהם של שלושה יהודים ו-15 נפצעו, גורמים בצה"ל מבקשים לומר "בניגוד לתחושה, ישנו רק רצף אירועים ולא אינתיפאדה"

  • י"ד תמוז תשע"ה - 11:25 01/07/2015
גודל: א א א
כוחות צהל בזירת הפיגוע בכביש אלון (סוכנות תצפית)
כוחות צהל בזירת הפיגוע בכביש אלון (סוכנות תצפית)

במערכת הבטחון לא מייחסים חשבות רבה לטרור האבנים ובקבוקי התבערה היום-יומי ממנו סובלים תושבי ירושלים ויו"ש, וכשמתרחש פיגוע ירי, דריסה או דקירה, מודיעים בשירות הבטחון הכללי כי מדובר ב"מפגע בודד".

כעת, לאחר שורת פיגועים בהם נרצחו דני גונן הי"ד בדולב, דוד בר קפרא הי"ד בשפלה ומלאכי רוזנפלד הי"ד בכביש אלון, יחד עם פיגועי ירי ודקירה נוספים שהתרחשו לאחרונה בהם נפצעו 15 יהודים, מתעקשים בצה"ל להבהיר כי לא מדובר באינתיפאדה נוספת.

חיילת שנפצע בפיגוע דקירה בקבר רחל, השבוע (דוברות מדא)

גרומים ביטחוניים ששוחחו גם כלי התקשורת אמרו כי ייתכן והפיגועים האחרונים הגיעו על רקע חודש הרמאדן המוסלמי והדגישו שוב ושוב שמדובר ב"רצף אירועים אך לא אינתיפאדה".

גורם בטחוני שצוטט בynet- אמר כי "צה"ל והשב"כ מנהלים מאמץ מודיעיני במרדף אחרי המבצעים יחד עם מאמץ מודיעיני גדול על כל רצף האירועים האחרון מאז אירוע דולב (בו נרצח דני גונן ז"ל). בתוך רצף האירועים המצב באמת זה לא משהו שאנחנו מכירים מהאינתיפאדה השנייה למרות שזה נראה ככה".

גורם אחר אמר כי "לכל אירוע יש הקשר מקומי ויתכן כי זה קשור לאווירה. עד שלא נשים יד על המפגעים לא נוכל להגיד זאת בוודאות, אבל כן יש קשר לרמדאן". עוד הוסיף הגורם לעיתון מעריב ואמר: "בניגוד לתחושה אנחנו כן רואים שליטה למרות שלפעמים זה נראה כמו אינתיפאדה והמשימה כרגע היא לעצור את זה".

זירת הפיגוע בו נרצח דני גונן הי"ד במערב בנימין (סוכנות תצפית)

יש לציין כי מידי שבוע נרשמים ביומן 'האינתיפאדה המושתקת' בקול היהודי כ-100 אירועים בכל שבוע בהם מספר פצועים מאבנים שיידו ערבים לעבר כלי רכב ולעבר כוחות צה"ל במוקדים שונים. עוד יש לציין כי גם האירועים המתפרסמים בקול היהודי הם טיפה בים האירועים שכלל אינם מדווחים.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד