בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בצו מנהלי: העצורים המנהליים הועברו לבידוד

שב"ס הודה כי העביר את העצורים המנהליים היהודים לבידוד בניגוד לחוק, אולם שר הביטחון חתם על צווים מחודשים המאשרים את המהלך. ובתוך כך עצור נוסף פתח בשביתת רעב

  • יח"צ
  • כ"ח תשרי תשע"ו - 20:55 11/10/2015
גודל: א א א
מאיר אטינגר ואביתר סלונים, משמאל לימין (הקול היהודי)
מאיר אטינגר ואביתר סלונים, משמאל לימין (הקול היהודי)

שירות בתי הסוהר העביר את העצורים המנהליים מאיר אטינגר ואביתר סלונים לבידוד בכלא אשל בניגוד לחוק, כך הודו נציגי הפרקליטות בדיון שנערך היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בלוד.

במהלך הדיון שהתקיים בפני השופט אברהם טל, הציגה פרקליטות המדינה צווי מעצר מנהליים מחודשים שנחתמו בידי שר הביטחון ביום חמישי האחרון, יממה לאחר שהשניים הועברו לבידוד. הצווים החדשים נועדו לאשר את המהלך למפרע, אך שב"ס הודה כי תחילה בוצע המהלך ללא סמכות ובניגוד לחוק, לטענתם "בשגגה".

"אכן, העברת העותרים בוצעה, בשגגה, ללא קיומו של צו מעצר חדש מאת שר הביטחון", נכתב בתגובת הפרקליטות לעתירה, אולם לדברי הפרקליטות, "לאור קיומו של הצו העדכני, נראה כי עניינה של העתירה התייתר".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את השניים טען בדיון כי העברתם לבידוד נעשתה ללא סמכות ובניגוד לחוק, וכי אין עילה להרעה בתנאים בעניינם. מרדכי בן גדליה (מאייר) לא הועבר בשל צו עיכוב ביצוע שניתן לבקש עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, אולם אטינגר אשר הועבר לבידוד ונשללו ממנו שיחות טלפון, פתח בשביתת רעב עד שיותר לו לשוחח בטלפון עם אשתו.

בסופו של הדיון קבע השופט טל כי החלטה תינתן ביום שלישי. השופט שמע במעמד צד אחד, חומרים חסויים שהציגה הפרקליטות אשר לטענתה בגינם הועברו העצורים מהאגף התורני בו שהו, לבידוד בכלא אשל. בעניינו של עצור שלישי, אביתר סלונים, יתקיים דיון ביום שלישי בביהמ"ש המחוזי בבאר שבע.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מסר לאחר הדיון: "במהלך הדיון היום התברר שהעתירה וההתנהלות של שירות בתי הסוהר והשב"כ הינה חמורה בהרבה ממה שחשבנו. לא רק ששר הביטחון חתם בדיעבד על הצו שמורה על העברתם של העצורים המנהליים לתנאים קשים בכלא בדרום, אלא שהדברים נעשו בצורה לא חוקית בעליל. בית המשפט הטיח טענות לא מבוטלות בנציגי הפרקליטות ואני מקווה שהדברים יובאו לידי ביטוי בהחלטת בית המשפט".

| עציר נוסף הצטרף לשביתת הרעב של אטינגר

בתוך כך, עציר נוסף הצטרף לשביתת הרעב של העצור המנהלי מאיר אטינגר. אפרים חנצ'יס, תושב השומרון העצור עד תום ההליכים בגין איומים על איש שב"כ, ושוהה בכלא איילון, פתח בשביתת רעב כהזדהות עם אטינגר. חנצ'יס פתח בשביתת הרעב ביום חמישי, וסמוך לכניסת השבת הועבר לבידוד.

מארגון חוננו נמסר בתגובה: "אנו דורשים כי הפגיעה בזכויות העצורים הלאומיים היהודים תיפסק לאלתר. לא יתכן שעצורים צריכים לשבות רעב לאחר פגיעה כה קשה בזכויותיהם כמו בידוד ושלילת טלפונים ללא כל עילה".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד