בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בקבוק תבערה, רמזים ורבי נחמן

תושב יצהר שלעברו הושלך אתמול (ד') בקבוק תבערה מגיב. "בשביל שיהיה כאן ביטחון אמיתי ליהודים צריך מדינה יהודית מתוקנת"

  • אברהם שפירא
  • ג' סיון תשע"ה - 12:23 21/05/2015
גודל: א א א
רכב שנשרף כתוצאה מפגיעת בקבוק תבערה. ארכיון
רכב שנשרף כתוצאה מפגיעת בקבוק תבערה. ארכיון

תושב יצהר שנסע ברכב עליו השליכו אמש (רביעי) ערבים בקבוק תבערה, מספר על האירוע, ההתחזקות שלו בעבודת ה' ואיך היא נוגעת לכולנו.

"נסעתי ליצהר. קצת אחרי צומת יצהר הגדולה זרקו עלינו בקבוק תבערה" מספר ידידיה זליג אברך מיצהר. "מיד לאחר האירוע ירדנו מספר חברים לצומת יצהר והלכנו על המבתרים בשביל לאבטח את הכביש. אני רוצה להדגיש – זה לא שלא היה שם צבא, להיפך, היו שם הרבה כוחות. אבל מכיוון שעל צה"ל אנחנו לא ממש סומכים בענייני ביטחון אז אבטחנו בעצמינו את הכביש שלא יזרקו שוב בקבוק תבערה".

"אבטחנו את הכביש". אילוסרציה (אהוד אמיתון סוכנות תצפית)

בקבוק התבערה – רמז כללי "לגרש את הגויים"

"רבי נחמן כותב שכל מה שקורה לאדם זה רמזים. אלו רמזים שה' רוצה ממנו איזה דבר באופן פרטי ובאופן כללי. באופן פרטי צריך להתבונן למה זרקו דווקא עלי ולמה נכנסתי לסכנה. באופן כללי זו התבוננות ציבורית - למה ערבים מרימים את הראש ופוגעים ביהודים. התורה עונה לרמז הכללי ואומרת לנו "ואם לא תורישו את יושבי הארץ... והיו לשיכים בעיניכם". אם לא תורישו את הגויים, ורש"י על המקום אומר לגרש אותם, אז הם יפגעו בכם וילחמו בכם".

"כשקורה כזה אירוע ה' יתברך רומז לנו שזה בגלל שלא הוצאנו את הגויים כמו שהוא אומר לנו בתורה. כמובן שבשביל להוציא אותם מכאן אנחנו צריכים לבנות מדינה יהודית מתוקנת" מסכם זליג.

לגבי התנהלות צה"ל הוא אומר כי "צה"ל לא באמת רוצה ביטחון ליהודים. אני אישית קבלתי שני צווי הרחקה מנהליים בעבר, ראיה, שכאשר הם רוצים להילחם במישהו הם יודעים לעשות את זה. מול הערבים יש מדיניות הכלה ואזלת יד ומול היהודים יש צווים מנהליים, תפיסת ישיבות ומעצרים".

לגבי ההפגנה שהתקיימה שעה וחצי לאחר האירוע הוא אומר, "ברוך ה' שיהודים מתעוררים ושאכפת להם. בעזרת ה' ההתעוררות תביא גם לכך שעוד אנשים ידעו מה צריך לעשות ולהתחיל לקחת גורלם בידם".

ההפגנה אמש לאחר האירוע (אלחנן גרונר - הקול היהודי)

ההפגנה אמש לאחר האירוע (אלחנן גרונר - הקול היהודי)

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


6 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד