בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בקרוב: חמישה ישובים חדשים בנגב

חרף ההתנגדויות, הממשלה אישרה את הקמתם של חמישה ישובים קהילתיים חדשים בנגב. מטרת הישובים היא ליישב את האזור ולהקל את מצוקת הדיור

  • טוביה אריאל
  • י"א כסלו תשע"ו - 09:15 23/11/2015
גודל: א א א
בניין המועצה האזורית מרחבים (Slav4)
בניין המועצה האזורית מרחבים (Slav4)

חמישה ישובים חדשים יוקמו בנגב, כך החליטה אתמול (ראשון) הממשלה שקיבלה את הצעתו של שר הבינוי יואב גלנט. ההחלטה מתקבלת על רקע התנגדויות, הן מצד תושבי הישובים הקיימים, שטוענים שהקמת היישובים החדשים עלולה לפגוע באלו הוותיקים, והן מצד ארגונים ירוקים הטוענים שהישובים החדשים עלולים לפגוע באיכות הסביבה.

לדברי שר השיכון, הישובים החדשים יחזקו את האחיזה בשטחים בנגב. מדובר בשטחים בעלי חשיבות לאומית גבוהה בהם האוכלוסיה אינה צפופה. ככל הנראה במשרד השיכון חוששים מהשתלטות של בדואים על האדמות.

בנוסף טוענים במשרד השיכון כי הישובים החדשים יגדילו את היצע הדיור בישובים שאינם עירוניים, ואף יסייעו לצמיחתו של אזור הנגב באופן כללי. לדברי שר השיכון, אוכלוסיית המדינה מצטמצמת יותר מדי באזור המרכז. חוסר ההתפזרות של האוכלוסיה לדבריו, גורם לעומס כלכלי וכן לסיכון בטחוני.

היישובים החדשים יהיו בעלי אופי קהילתי שונה משאר הישובים, 'אשל הנשיא' ו'דניאל', יוקמו במועצה האזורית מרחבים סמוך למרכז החינוכי במועצה. השם 'דניאל' ניתן לישוב על שמו של הילד דניאל טרגרמן הי"ד שנרצח במבצע צוק איתן מפצצת מרגמה שירו ערבים מרצועת עזה.

כמו כן יוקמו הישובים 'שלח' ו'נווה גוריון' במועצה האזורית רמת נגב, וכן הישוב 'דיה' שיוקם סמוך לדימונה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד