בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בקרית ארבע מתנגדים לנהגי אוטובוס ערבים

חברי מועצה בקרית ארבע מוחים על כניסתם של נהגים ערבים לעבודה בתחבורה הציבורית בעיר • ישראל ברמסון, חבר מועצת העיר, לקול היהודי: "מה יקרה כשנהג כזה ייכנס עם אוטובוס מלא נשים וילדים למרכז חברון או לחלחול?"

  • אורי קירשנבום
  • י"ז טבת תשע"ז - 21:30 15/01/2017
גודל: א א א
ארכיון (rickp)
ארכיון (rickp)

חמישה מחברי מועצת קרית ארבע פרסמו בסוף השבוע האחרון מכתב בו הם מוחים על כניסתם של ערבים ממזרח ירושלים לעבודה כנהגי אוטובוסים בקריה ומצהירים כי בכוונתם לפעול לשינוי המצב.

באחרונה הוחלף מערך התחבורה הציבורית בקרית ארבע ובאזור חברון. החברה הזוכה במכרז החדש שפרסם משרד התחבורה היא חברת 'אגד תעבורה' - והיא, כך מסתבר, מעדיפה להעסיק נהגים ערבים ממזרח ירושלים.

חברי המועצה בקרית ארבע מספרים כי תושבים רבים פנו אליהם בבקשה לבחון את הנושא בטענה שהדבר עלול להביא לבעיות בטחוניות חמורות.

לקראת האתר החדש: עזור לנו להיות אתר טוב יותר – לחץ כאן!

ישראל ברמסון, אחד מחברי המועצה החתומים על המכתב, אומר בשיחה עם הקול היהודישכניסתם של ערבים ממזרח ירושלים לעבודה במערך התחבורה של קרית ארבע מעלה בעיות בכמה נושאים: ראשית, בהיבט הבטחוני, "שבוע שעבר מה שקרה בירושלים - מאיפה הנהג הגיע?!".

"בעיה שניה זו פגיעה בנהגים היהודים, תושבי קרית ארבע, שבמשך שנים נסעו פה על הקו במסירות נפש בתקופות הכי קשות של פיגועי ירי ובקבוקי תבערה. הם מסרו את עצמם לעניין ועכשיו מגיעים חבר'ה בגיל 18 והנהגים שלנו צריכים למצוא מקומות אחרים או לוותר על הרבה מהזכויות שלהם".

"בעיה שלישית היא הנושא של צניעות עם הבנות היהודיות. הבנו שבביתר יש הרבה נהגים ערבים והתוצאה היא שאבות של הרבה ילדים יהודים הם ערבים".

הקריה זה מקום שיש בו הרבה ערבים שמסתובבים - פועלי בנין וכדו'. למה דווקא הנושא של תחבורה הקפיץ אתכם?

"הפרסומת של אגד היא 'טוב שההגה בידים של אגד'... מה יקרה כשיש פה נהג שלא עשה שירות צבאי לא בגלל שתורתו אומנותו אלא בגלל שהוא נגד החיילים ורואה בהם כובשים, מה יקרה אם הוא ייכנס עם אוטובוס מלא נשים וילדים למרכז חברון או לחלחול בהתקפת זעם? אנחנו צריכים להסתכל במציאות נכוחה".

אתם מאמנים שברמה האופרטיבית תהיה תועלת בקריאה שלכם?

"חשוב לציין שהמעסיקה היא 'אגד תעבורה' ולא קרית ארבע. אנחנו צריכים לצעוק את הצעקה, מה יהיה למעשה אני לא יודע אבל עצם זה שאף אחד לא מדבר על זה זו בעיה בפני עצמה".

מה תאמר לאלו שיטענו נגדך שמדובר בהתנהלות גזענית, שהרי אתה לא היית רוצה שבארה"ב יאסרו על יהודים לעבוד במשרות מסויימות?

"כשיהודים יקחו משאיות וידרסו אמריקאים - שלא יתנו ליהודים להיות נהגים. כשיהודים יקחו רובים וכל יומיים יהיה פיגוע מצד היהודים - צודקים גם כן. אנחנו לא מדברים פה על אוכלוסייה שלווה, כולנו יודעים את המציאות".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד