בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"ברקת פועל בניגוד להחלטות הרוב הדמוקרטי"

בתגובה לעתירה שהגיש אריה קינג על תכנית 'ערב א-סוואחרה', פיטר אותו ראש העיר מתפקידו. "ברקת הוא שמאל, בטוחני שעוד רבים שנפלו בשביו חיוכיו ותקציביו יתפכחו". קינג מנמק את מעשיו

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ב אלול תשע"ד - 09:53 07/09/2014
גודל: א א א
ניר ברקת (יח"צ)
ניר ברקת (יח"צ)

"חבר קואליציה אינו יכול 'לאחוז במקל בשני קצותיו'", כתב ראש עיריית ירושלים ניר ברקת במכתב פיטורים ששגר לחבר מועצת-העיר אריה קינג. קינג, שהחזיק בתיק חירום ובטחון בעירייה, עתר לבג"ץ נגד תכניתו של ברקת על הקמת שכונת ערב א-סוואחרה במזרח העיר.

השכונה הערבית החדשה, שעל פי התכנון אמורה לכלול 2,500 יחידות דיור חדשות, ואישורם של 3,000 יחידות דיור שבנו ערבים קודם לכן ללא אישור, תיצור רצף בין מרכז העיר לבין הכפרים הערביים בפרברי ירושלים.

"ראש העיר ניר ברקת פועל בניגוד להחלטות הרוב הדמוקרטי במועצת העיר ובהנהלת העיר", פרסם קינג ביום שישי האחרון בתגובה לפיטוריו. "הוא משתמש בהשפעתו על חברי מועצת העיר ומורה להם, ממש כך, כיצד להצביע וכיצד לפעול למרות שזה בניגוד מוחלט לצו מצפונם. אני לא יכול להסכים עם התנהלות מוזרה ובלתי צודקת שכזו של ראש העיר".

ג'בל מוכאבר – אסוואחרה (Tamarah)

פיטוריו של קינג כאמור, הגיעו לאחר שהגיש עתירה מנהלית נגד ראש העיר, וזה בתגובה פיטר אותו מעבודתו. ברקת ציין, כי חבר סיעתו של קינג, חבר מועצת העיר שמואל שקדי, ימשיך להחזיק בכל סמכויותיו ללא שינוי. "בשם ההגנה על מנהל תקין ועל עתידה של ירושלים כעיר יהודית ומאוחדת הגשתי עתירה מנהלית כנגד ראש העיר".

אז איך הכל התחיל?

לפני כשלוש שנים ניסה ברקת להעביר לאישור את התכנית המדוברת שתמנה כ-5,000 יחידות דיור. במועצת העיר התקבלה ההחלטה כי לא יתקיים דיון בוועדה המקומית עד לאחר שיוצג סקר על עתודות הבניה והצורך בבניה באזור המדובר. "ביום שלישי האחרון", כתב קינג. "אמר לי ראש העיר שהוא החליט לגנוב את הסקר", ובסוגריים הוסיף "'מעניין מדוע…', והתכנית תידון בוועדה למחרת בניגוד להחלטת מועצת העיר. על רקע סדרי מנהל לא תקינים, אולי גם לא חוקיים, נאלצתי להגיש עתירה לבית המשפט לעיניים מנהליים בירושלים", נימק קינג את מעשיו.

בשנה האחרונה, כך אומר קינג, נהרסו 14 יחידות דיור בלבד לערבים במזרח ירושלים. במקביל, נרשמו 700 יחידות דיור לא חוקיות באזור. "במשך 5 שנים ישנה הנחיה להקפיא את הבניה ליהודים במזרח ירושלים, אלפי יחידות דיור מוקפאות בשל הנחיית הדרג המדיני וראש העיר מיישר קו עם הממשלה. קידומה של תכנית 'ערב אסוואחר'ה שנהגתה על ידי עמותת השמאל 'במקום' ותוכננה על ידי האדריכל סינאן עבד אל-קאדר, מהווה אישור לכל מי שהיה לו ספק, שבראשות העיר מכהן איש שמאל", כתב קינג בביקורת חריפה. בסוגריים הוא הוסיף כי "לגבי אופן בחירת האדריכל צפויות חשיפות והתפתחויות במהלך הדיון בעתירה המנהלית".

אריה קינג (דרך חיים – סניף יצהר)

"יובהר כאן, כי לתכנית של ערב א-סוואחרה לא היה רוב בהנהלת העיר, בקואליציה של ראש העיר, אז הוא נאלץ להפעיל לחצים על נציג ש"ס ועל נציג החרדים בסיוע שני אנשי שמאל (מרץ). התכנית המסוכנת עברה שלב נוסף בהליכי התכנון.

בהמשך דבריו הבהיר קינג כי לפני שש שנים "טענתי שברקת הוא איש שמאל ולכן קראתי שלא להצביע לו". קינג מוסיף שעל דבריו אלה אף חזר בבחירות האחרונות בשנה שעברה, וכן כאשר נכנס לקואליציה שבראשותו של ברקת. "הייתי עקבי בדעתי עליו ולכן מעולם לא תמכתי בו, כעת אני בטוח שעוד רבים שנפלו בשבי חיוכיו, חיבוקיו ותקציביו….יתפכחו"

"בעזרת ה'", מסיים קינג את דבריו. "עוד יהיו ימים טובים יותר ובקרוב בראשות העיר יעמוד איש שימסור את עצמו למען ירושלים, למען עם ישראל ולמען תורת ישראל".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד