בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בתוך הבסיס: חייל בדואי הטריד חיילת יהודיה

לאחר פניית יו"ר ארגון להב"ה, החייל הוזהר בדין משמעתי. "אנו מצפה מהמפקדים לשמור על בנות ישראל"

  • יח"צ
  • כ"ח חשון תשע"ז - 10:10 29/11/2016
גודל: א א א

לפני שבועיים קיבל בנצי גופשטיין לדף הפייסבוק שלו דיווח על מקרה של הטרדה מצד חייל בדואי שאירעה במחנה מחו"ה אלון. גופשטיין פירסם את המכתב שהוא קיבל מהחיילת בעמוד הפייסבוק שלו:

"אני מפחדת להתהלך בבסיס שלי, אני חוששת לחיי, היום הם משכו את חברה שלי ביד ואמרו: עד שלא תתני מספר לא נשחרר לך את היד, וכל זה ממשיך כרגיל הערות יומיות... אני לא מבינה למה צה"ל, מקום שאמור להיות בטוח, הופך לאויב שלי ושל הבנות", כתבה החיילת. זאת בנוסף לתיאורים מזעזעים נוספים אותם תיארה.

בעקבות הפניה הגיעו לידי גופשטיין תלונות נוספות על אותו הבסיס.

במקביל לפרסום בדף פנה יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, לסגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, בבקשה לטפל באופן דחוף במקרה בו חיילת יהודיה הוטרדה על ידי חייל בדואי בבסיס צה"ל.

מלשכת השר אשר טיפלה בתלונה הושב לגופשטיין כי פנייתו התקבלה.

"לאחר בדיקת התלונה ביחידה, "התברר כי החייל אכן לא נהג לפי הנורמות והערכים המצופים מחיילי צה"ל והוא פגע בחיילת באופן מילולי. לאחר בירור, החייל נשפט בדין משמעתי על התנהגותו", כך נכתב בתגובה מטעמו של בן דהן.

גופשטיין מסר בתגובה: "אני שמח על הטיפול המהיר של הרב אלי בן דהן, לצערי החייל רק הוזהר ולא ננקט נגדו עונש משמעתי, אני מצפה ממפקדי צה"ל שיעמדו על המשמר של בנות ישראל ויטפלו בכל הטרדה של בנות הן מחייל יהודי והן מלא יהודי. המקרה הזה מדגיש שוב עד כמה חשובה ההפרדה בצבא"

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד