בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גופת יהודי ניצלה משרפה

ארגון זק"א הצליח בעזרת שליח חב"ד ויהודים נוספים, למנוע שרפת גופו של יהודי בפיליפינים. גופתו של היהודי שנפטר ללא קרובים מוכרים, כמעט ונשרפה בכנסייה המקומית

  • יח"צ
  • ט"ו כסלו תשע"ו - 10:58 27/11/2015
גודל: א א א
בית קברות, אילוסטרציה (Zxempire) (Zxempire)
בית קברות, אילוסטרציה (Zxempire) (Zxempire)

אל ארגון זק"א הגיעה במוצ"ש האחרון פניה על מותו יהודי בשם מייקל אוסברן, שהיה מאושפז לצורך טיפולים בבית החולים בעיר דומגטי שבאי נגרוס (Negros) בדרום-מערב הויזאיאס. אחד מ-7,107 האיים הסובבים את פיליפינים במזרח אסיה.

אוסברן נפטר ועקב העובדה שלא היה מי שישלם את הוצאות האשפוז, הועברה גופתו לאחסנה בחדר המתים בכנסייה המקומית. לפי הנוהל במקום באם בתוך כמה ימים לא יועבר תשלום על האשפוז, אמורה הכנסייה לשרוף את הגופה.

ארגון זק"א השקיע מאמצים לאתר קרובי משפחה של היהודי, ובשלב מסוים נראה היה שאותרה בתו בלונדון, אך לשווא.

באי נגרוס אין קהילה יהודית ולא בית חב"ד, אך לאחר מאמץ של חיפושים נמצא הרב ניר דוננפלד, שליח חב"ד באי סבו הנמצא במרחק של עשר שעות נסיעה ושייט מהאי נגרוס.

הרב דוננפלד

בדברי נועם הצליח הרב דוננפלד לשכנע את אנשי הכנסייה לעכב את שריפת הגופה ולשמר את הגופה לפי ההלכה היהודית, מבלי להוציא את הדם וביצוע חניטה. לעומת זאת סירבה הכנסייה לשחרר את הגופה בלי 'תעודת פטירה' מבית החולים, שסירב להנפיק את התעודה ללא תשלום עבור האשפוז והטיפול.

בסופו של דבר נענה איש העסקים מר רפי אהרוני מהונג קונג לממן באלפי דולרים את כל ההוצאות הכוללות את בית החולים, האחסנה בכנסייה, חברה שתארוז ותכין את הגופה להטסה, וכן את עלות הטסת הגופה למנילה.

שליח חב"ד הרב דוננפלד יצא לדרך למסע שאמור היה לקחת עשר שעות של נסיעה והפלגה, אך בסופו של דבר הפך למסע של יומיים.

"עברתי יומיים קשים מאוד, כמעט ללא אוכל ושינה", מספר הרב דוננפלד. "הנסיעה לאי נגרוס היתה אמורה לקחת קצת יותר מ-10 שעות, אוטובוס וכלי שייט. בפועל האוטובוס נתקע באמצע הדרך באמצע שום מקום ולקח שעות עד שהגיע אוטובוס חילופי. אי לכך פספסתי את המעבורת האחרונה. באזור הנמל אין כלום באמצע הלילה, כך שנאלצתי להמתין בנמל עד הבוקר".

לאחר השגת כל האישורים הנדרשים וההכנות הטכניות, הוטסה למחרת גופת היהודי מייקל אוסברן ז"ל לקבורה בבית הקברות היהודי במנילה שבפיליפינים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד