בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גזר דין לעובדי התחזוקה שתכננו פיגוע

10 ו-8 שנות מאסר נגזרו היום (א') על שני פועלים ערבים שתכננו פיגוע ראווה במקום בו הועסקו

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ל' ניסן תשע"ה - 12:27 19/04/2015
גודל: א א א
פועל ערבי. אילוסטרציה (הקול היהודי) צילום: יהודה פרל הקול היהודי
פועל ערבי. אילוסטרציה (הקול היהודי) צילום: יהודה פרל הקול היהודי

שופט בית משפט המחוזי בירושלים, צבי סגל, גזר היום (ראשון) על אחמד רישק ואיסמעיל אבו מפלפל מהכפרים אבו דיס ושועפט שבפרברי ירושלים, מספר שנות מאסר, לאחר שאלה הורשעו בכך שניצלו את תעודת הזהות הכחולה לצורך ביצוע פיגוע בקניון בו הם הועסקו.

לפני כשלושה חודשים הורשעו השניים בעבירות של קשירת קשר לסיוע לאויב וכן סיוע לניסיון ייצור נשק, בכך שבעודם עובדי תחזוקה בקניון ממילא בבירה, תכננו לבצע במקום פיגוע בשעה שיהיה עמוס בלקוחות יהודים.

על אחמד רישק הוטלו 10 שנות מאסר בפועל, בעוד על איסמאעיל אבו מפלפל, הוטלו שמונה שנות מאסר בפועל.

השופטים ציינו כי"הנאשמים היו מעורבים, כל אחד על פי חלקו, בתכנון ובסיוע להוציא אל הפועל פיגוע תופת, אשר נועד לזרוע הרס וחורבן בתוככי מדינת ישראל בכלל, ובלב ליבה של העיר ירושלים בפרט. האופי החבלני והעוין של המעשים מצביע כי הנאשמים חפצו לפגוע בביטחונה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה. העובדה כי הנאשמים הינם אזרחי ישראל מוסיפה נופך של חומרה למעשים.... הנאשמים פעלו בידיעה כי כאזרחים ישראלים תנועתם חופשית, וניצלו חופש תנועה זה. יוזכר, כי הנאשמים עבדו באותה עת במרכז הקניות "ממילא", והיה בכך כדי ליצור גישה נוחה והסוואה לכיוון היעד. בכך נודעת חומרה יתרה למעשיהם, כפועלים נגד מדינתם, בהיותם תושבי ואזרחי המדינה".

חלקים שהיו מיועדים להכנת המטען (דוברות שב"כ)

את הפיגוע תכננו חמדי רומאנה מאל בירה שברמאללה וערבים נוספים, ולצורך הפיגוע הם גייסו את בן דודו של רומאנה, רישק. רישק צרף אליו את חברו לעובדה אבו מפלפל. השניים הועסקו כעובדי תחזוקה בקניון ממילא בבירה והפיגוע תוכנן לתקופת חגי תשרי בהם הקניון עמוס בלקוחות יהודים.

השניים היו אמורים, כך על פי התכנון, לקחת מטען חבלה מאל בירה ולהעבירו, בחסות תעודת הזהות הכחולה שברשותם, לקניון ממילא ושם להסתירו בארונית אישית שהוקצעה להם כעובדים במקום. בהמשך, באחד מימי "החגים של יהודים", תכננו השניים להניח את המטען באחת המסעדות או החנויות כשהוא מוסווה באריזת מתנה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד