בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"גטאס נאמן לציבור הבוחרים שלו"

ראיון עם עו"ד בם שהגיש את בקשת הפסילה למפלגת בל"ד בבחירות. "יש ציבור גדול של תומכי טרור שמיוצג בכנסת"

  • אורי קירשנבום
  • כ' כסלו תשע"ז - 20:31 20/12/2016
גודל: א א א
באסל גטאס בלשכתו בכנסת (ויקיפדיה ORLLINGׂׂ)
באסל גטאס בלשכתו בכנסת (ויקיפדיה ORLLINGׂׂ)

חה"כ באסל גטאס, חבר מפלגת בל"ד, מצטרף בימים אלה לשורה ארוכה של חברי כנסת ופעילים במפלגה שנחשדו בעבירות בטחוניות חמורות, חלקם הורשעו וריצו עונשי מאסר ממושכים בגינם. חה"כ לשעבר עזמי בשארה כזכור נמלט מהארץ לאחר שנתפס מסייע לפעילי טרור בלבנון תמורת מאות אלפי דולרים.

עו"ד איציק בם ייצג לפני שבע שנים את מפלגת 'האיחוד הלאומי' שהגישה בקשה לוועדת הבחירות לפסול את רשימת בל"ד מלהתמודד בבחירות. וועדת הבחירות קבלה את הבקשה ופסלה את בל"ד אך בג"ץ הפך את ההחלטה כשקיבל את עתירת בל"ד והתיר למפלגה להתמודד בבחירות.

ערבים מתפרעים בחיפה עם דגל אש"פ (שי וקנין TPS)

בראיון לקול היהודי אומר עו"ד בם כי הוא דווקא מרוצה בדיעבד מהחלטת השופטים לאפשר לבל"ד להגיע לכנסת. "למען האמת טוב עשה בג"ץ שאפשר את הריצה של בל"ד כי בל"ד משמיעה קול אוטנתי של ציבור גדול שחי איתנו פה ואנחנו צריכים להכיר את הקול הזה כדי לדעת שהוא קיים ולדעת להתמודד איתו. כלומר אלמלא היה גטאס, היה הרבה יותר קשה להציף ציבורית את בעיית אי הנאמנות של חלקים משמעותיים בחברה הערבית למדינת ישראל ולתמיכתם בטרור הערבי".

בעקיצה אומר עו"ד בם "הלוואי וחברי הכנסת שלנו היו נאמנים לציבור הבוחרים שלהם כמו חה"כ גאטס".

זה בניגוד לדבריו המפורסמים של השר בנט על כך ש-99.9% מהערבים אזרחי ישראל נאמנים למדינה.

"בל"ד מקבלת באופן עקבי משהו כמו 10-15% מכלל הקולות של הציבור הערבי במדינה. אני לא אומר שכל הערבים לא נאמנים למדינה, אני גם מסכים שרוב הערבים לפחות באופן פורמלי שומרים על חוקי המדינה רוב הזמן אבל צריך להבין שיש ציבור מאוד מאוד גדול שמיוצג בכנסת שפשוט
עו"ד איציק בם תומך בטרור. אם נפסול את בל"ד זה כמו לנסות לשים פלסטר על פצע ירי ולנסות להשתיק את הסימפטום כאשר הבעיה ממשיכה להתקיים".

אתה סבור למעשה שהמאבק בהתמודדות של סיעות ערביות מסויימות בכנסת הוא מאבק לא נכון.

"לדעתי העתירה של בל"ד מבחינתנו זה היה 'ווין-ווין סיטואיישן'. כלומר אם היו פוסלים אותם אז טוב שפסלו, הואיל ולא פסלו אותם עדיין אנחנו הרווחנו מזה כי מצד אחד בג"ץ שוב הפגין את אופיו ומצד
שני זכינו לראות את פניו האמיתיים של מקטע גדול בציבור הערבי. ראינו את נציגי בל"ד על המרמרה, ראינו את נציגי בל"ד מעבירים מידע לחיזבאללה, עכשיו ראינו נציג בל"ד, לכאורה צריך להדגיש, מעביר פלפונים למחבלים".

"את הקול הזה צריך לשמוע כמו שאנחנו שומעים את הקולות מאיראן שאומרים שאוטוטו יחסלו אותנו כך צריך לשמוע גם את הקולות האלה של אזרחי מדינת ישראל. אנחנו למודי ניסיון בלהתעלם מקולות האזהרה ואסור לנו לחזור על הטעויות שעשינו בעבר".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד