בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ג'יי סטריט: מלחמה כלכלית על תנועת רגבים

ארגון השמאל האמריקני ג'יי סטריט מצהיר כי יפעל לשלול את הפטור ממס בארה"ב מעמותת רגבים, בשל מאבקה בבניה הפלשתינית הבלתי חוקית

  • יח"צ
  • ו' אלול תשע"ו - 10:34 09/09/2016
גודל: א א א
ג'וש הייסטן ()
ג'וש הייסטן ()

נשיא ארגון ג'יי סטריט, ג'רמי בן עמי, מודיע על פתיחת מאבק נגד תנועת רגבים בשל המאבק המשפטי שהיא מנהלת נגד הבנייה הפלשתינית הבלתי חוקית בסוסיא, כך פורסם הבוקר ב'מקור ראשון'.

במכתב שהוציא לתומכיו חושף בן עמי כי ארגונו הפעיל לחץ על הממשל האמריקני בדרישה להתערב בנעשה בסוסיא ולמנוע את ההרס עליו הוחלט.

"למרבה ההלם, חלק מתנועות המתנחלים ששמות להן למטרה את ההרס בסוסיא ממומנות בחלקן על ידי תרומות צדקה פטורות ממס בארה"ב. אחת הקבוצות הללו, 'רגבים', מיפתה בשיטתיות את בתי סוסיא, ושידלה את הרשויות הישראליות להרוס אותם. הכול חלק ממשימתו של הארגון "להגן על אדמות הלאום" מ"גורמים זרים" – ואט-אט להשתלט על אזורים שאמורים להיות חלק מהמדינה הפלשתינית בעתיד".

בן עמי הוסיף כי "באמצעות ההרס של סוסיא וכפרים דומים, ראשי 'רגבים' ותנועת ארץ ישראל השלמה מקווים להרוס באטיות את האפשרות לפתרון של שתי המדינות לשני העמים, ולסיים בשלום את הסכסוך הפלסטיני-ישראלי. אנחנו לא יכולים לתת להם להצליח. זו הסיבה שבגללה 'ג'יי-סטריט' ניצבת למען סוסיא".

בן עמי מציין במכתבו את הפעולות שנקט הארגון על מנת למנוע את אכיפת החוק בסוסיא. "לאחר עבודתנו הקשה בשבועות האחרונים, עצומות למחלקת המדינה, פניות למנהיגים אמריקנים, ראינו כמה תוצאות מעודדות באמת. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן חשו בלחץ והשהו את החלטתם עד 15 בנובמבר. במהלך החודשים הקרובים עד להחלטה, אנו מתכוונים לשמור על הלחץ, ולהתמקד במאבק על התהליך הרחב יותר של הסיפוח הזוחל בגדה המערבית".

"מכעיס אותנו שקבוצות שפועלות לערער את עתידה של ישראל ובהפרה ישירה של מדיניות ארה"ב ואולי אף של החוק האמריקני, נהנים מהטבות מס בארה"ב", הוסיף בן עמי, "לכן נמשיך ללחוץ על הממשל האמריקני לחקור אם הפעילויות של 'רגבים' וקבוצות דומות לה עומדים בחוקים הקיימים שמזכים בתרומות פטורות ממס. אנחנו גם יודעים שבעוד שחלק מהקבוצות הללו מקבלות תמיכה כספית מחלקים של הקהילה היהודית האמריקנית, עבודתם מנוגדת לערכים ולמטרות של הרוב הגדול בקהילתנו ושל מנהיגיה. לכן 'ג'יי סטריט' מתכוונת להמשיך לבקש מהמנהיגים לצאת נגד הריסות הבתים והרחבת ההתנחלויות בסוסיא ובגדה המערבית, ולהבהיר שהם מסרבים לתמוך בקבוצות כמו 'רגבים'".

בתנועת רגבים מסרבים להתרגש מהכרזת המלחמה מצד ארגון השמאל האמריקני.

"ג'יי סטריט מזמן הוכיח את עצמו כארגון אנטי ישראלי", אומר ג'וש הייסטן, מנהל המחלקה הבינלאומית בתנועת רגבים. "ג'יי סטריט תמך באובססיביות בהסכם הגרוע בין ארה"ב ואיראן שמסכן את קיומה של ישראל, הוא תמך בהחלטת מועצת הביטחון של האו"ם נגד ישראל, עודד את פרסום דו"ח גולדסטון נגד חיילי צה"ל שלנו וגם תמך בטרוריסטים של המרמרה".

"עכשיו, באופן לא מפתיע הוא תוקף גם את רגבים, במטרה לפגוע בפעילות שלנו, שהיא לאומית וציונית באופן מובהק ולכן מבחינתנו זו תעודת כבוד", מוסיף הייסטן.

"מי שמכיר את פרצופו האמיתי של הארגון האנטי-הישראלי הזה צריך להסיק שהניסיון הנוכחי שלהם לפגוע כלכלית בפעילות של רגבים, אומר בעצם כי עכשיו יותר מתמיד הוא הזמן לתמוך במאמץ של רגבים למען חיזוק הריבונות ושמירת אדמות הלאום".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד