בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גירוש שאנור: שני שוטרים סרבו פקודה

שני שוטרים סרבו להשתתף בגירוש הישובים מהישוב שאנור הלילה (ה') ונלקחו מהמקום

  • מערכת הקול-היהודי
  • י"ד אב תשע"ה - 09:18 30/07/2015
גודל: א א א
הגירוש בשאנור, הבוקר
הגירוש בשאנור, הבוקר

במהלך גירוש המתיישבים מהישוב שאנור שבצפון השומרון הלילה (חמישי), דווח כי שני שוטרים הודיעו למפקדיהם כי הם מסרבים לבצע את פקודת הגירוש.

על פי דיווח שהעביר מטה חומש תחילה, שוטרים אחרים שהיו במקום, לקחו את הסרבנים והעבירו אותם למקום מרוחק.

עוד נמסר, כי כתבים ומתיישבים שנכחו במקום הבחינו בנעשה. "הם ראו בעיניהם כיצד שני שוטרי מג"ב בוכים ועוזבים את משימת הפינוי בשאנור ונלקחים בידי חבריהם לאוטובוס".

הגירוש בשאנור, הבוקר (חומש תחילה)

בדוברות משמר הגבול ביקשו להבהיר, כי "לאור פרסומים אודות לוחמים אשר סירבו להשתתף בפעילות הלילה בשא-נור, ברצוננו להבהיר שלא היו דברים מעולם, למרות הקושי בביצוע המשימות המורכבות בהם נטלו חלק הלוחמים, כלל הלוחמים השלימו את המשימה. אנו מבקשים פעם נוספת לגלות אחריות ולאמת את הידיעות טרם פרסומן".

במטה חומש תחילה הגיבו להודעת מג"ב ואמרו, כי "יתכן ובמג"ב לא הוגדרו השניים כסרבנים אך בפועל התרחשות זו היתה בהחלט". גם במהלך האירועים סביב הרס בתי דריינוף בבית אל, דווח כי שוטרים סרבו לפקודת הפינוי וההרס.

| "יש הקונה עולמו בשעה אחת - הקשיבו לצו הא-לוקי"

במסר שהעביר אתמול הרב יצחק גינזבורג לחיילים ולשוטרי המג"ב שהובאו לשאנור, אמר כי "כל אחינו בית ישראל, אנחנו אוהבים אתכם מאד. כעת יש לכם הזדמנות פז לקדש שם שמים".

"כתוב שיש מי שקונה את עולמו בשעה אחת. שעושה משהו חד פעמי, ולא משנה מה המצב שלו – הוא קונה את העולם שלו", הסביר הרב. "ככה יש הזדמנות פז לכל מי שנמצא, ופתאום זוכה שהנפש, המצפון היהודי האמתי שלו מתעורר, ואז הוא יודע שהוא צריך להקשיב לצו האלקי של התורה, ואם הצו האלקי תואם את האנושי מה טוב".

"אבל אם יש התנגשות ביניהם, שהם לא תואמים, הוא יודע שעלי להקשיב לצו האלקי - עלי להקשיב לצו שבעצם בא מכל העם שלי, מכל האחים שלי, ואם צריך לסרב פקודה הוא עושה זאת בכיף. יש לו הזדמנות פז לקנות את עולמו בשעה אחת ולקדש שם שמים. אנחנו מאחלים לכל החילים והשוטרים שיתפסו את הרגע הזה לקנות את עולמך בשעה אחת. שוב, שיהיו בשורות טובות ו"דידן נצח"".

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד