בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גמגומים בחוק הלאום וחקירות 'צוק איתן'

הרב יצחק שפירא מסביר את הקשר שבין גמגום בחוק הלאום לבין חקירות צוק איתן. "כשלא ברור מי הוא יהודי ומה זה אומר, אי אפשר לצאת למלחמה"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ט"ז כסלו תשע"ה - 13:26 08/12/2014
גודל: א א א
חיילים ברצועת עזה (דובר צהל)
חיילים ברצועת עזה (דובר צהל)

בתחילת השבוע פרסמה הפרקליטות הצבאית, כי עד כה החליט הפצ"ר דני עפרוני על פתיחת 13 חקירות מצ"ח בנוגע לאירועים שהתרחשו במהלך מבצע 'צוק איתן' ברצועת עזה, ועוד עשרות אירועים נוספים נמצאים בבדיקה.

בראיון לקול היהודי מסביר הרב יצחק שפירא, מחבר הספר 'תורת המלך' העוסק בדיני מלחמה כיום, על הקשר שבין הגמגום סביב חוק הלאום לבין חקירות הלוחמים. "כשלא יודעים להגיד בפירוש שישנו עם יהודי, ממילא לא יודעים עבור מי יוצאים למלחמה", פותח הרב שפירא את דבריו ומסביר. "כשלא ברור מי הוא יהודי ומה זה אומר, אי אפשר לצאת למלחמה כי ממילא אין עם מסוים שעליו רוצים להגן וכמובן שגם אין אויב. מנסים לחיות באשליה כאילו אף אחד לא רוצה ברעתנו".

הרב שפירא מוסיף ואומר, כי "האשליה נוצרת מכך שאנו כיהודים, בטבענו, לא רוצים ברעתם של אומות אחרות. הבעיה העיקרית שאין אומץ לומר בפה מלא שתכונה זו היא ייחודית לנו והם כן רוצים ברעתנו".

"מה שהכי חסר היום היא הנהגה של יראי ה'. שמצד אחד יהיה חשוב להם הקשר לקב"ה ומצד שני שירצו להנהיג מדינה על פי זה ולא רק את חייהם הפרטיים", מסביר הרב שפירא. "לצערנו המצב היום הוא שמי שמדבר על הנהגת המדינה והחיים הציבוריים שואב את מוסר הלחימה מהשקפה חילונית. ומי שרוצה שכל חייו יהיו על פי תורה, מתנזר מלומר את קול התורה בעניינים ציבוריים", מסיים הרב שפירא.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד