בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דוד "הנחלוואי" שוב לוחם

מחאת החיילים נגד "הפקרות הלוחמים בהוראות הפתיחה באש" נולדה לאחר מעשיו של דוד אדמוב שהורחק לאחר מכן משירות קרבי. כעת שב להיות לוחם

  • י"ז אב תשע"ד - 08:06 13/08/2014
גודל: א א א
דוד הנחלוואי-אדמוב דורך את נשקו (צילום מסך)
דוד הנחלוואי-אדמוב דורך את נשקו (צילום מסך)

לאחר שהורחק מיחידתו שב כעת חייל נח"ל דוד אדמוב, שכונה "דוד הנחלוואי", לתפקיד לחימה. בצה"ל אומרים אומרים, כי "החייל הורחק מתפקיד לוחמה לפרק זמן. לאור תפקודו בפלוגת המפקדה בחודשים האחרונים הוחלט להחזירו לתפקיד לחימה".

לפניכארבעה חודשים דרך אדמובאת נשקו כשהוא מכוונו לעבר פורע ערבי שהפריעה לשמירתו סמוך לשכונת בית הדסה בחברון. האירוע תועד במצלמת וידאו ומשם הדרך הייתה קצרה. "התנהגותו של החייל בסרטון חריגה ואינה עולה בקנה אחד עם המצופה ממנו", אמרו בצה"ל, האמון על מדיניות "ההכלה" ו"האיפוק".

אדמוב הועמד לדין והוחלט להרחיק אותו משירות קרבי. בנוסף, נאלץ אדמוב לבלות תקופה קצרה בכלא הצבאי, אך בדובר צה"ל אומרים כי העונש מתייחס לעבירות משמעת אחרות. טרם כניסתו לכלא, פרצה מחאת החיילים הגדולה בתולדות צה"ל ועשרות אלפי חיילים פרסמו את תמונותיהם כאשר הם תומכים באדמוב ורבים אף אמרו משפטים כגון "אני הייתי יורה", "למה רק לדרוך?"

בראיון לתכנית 'צינור לילה' של ערוץ 10, התראיין לראשונה אדמוב ואמר כי מחאת החיילים חיזקה אותו. "זה חיזק אותי, זה נתן לי הרבה כוחות", אמר אדמוב. "כל מה שקרה זה לא רק בגללי. זה הרבה חיילים שקורה להם סיטואציה כמו שלי והצבא לא גיבה אותם. הרבה חיילים אמרו לי שקרה להם משהו דומה ואף אחד לא גיבה אותם", המשיך אדמוב.

לשאלו של המראיין, האם אדמוב היה חוזר לפעול אותו דבר בסיטואציה דומה, ענה אדמוב בחיוב. "הייתי פועל אותו דבר", אמר נחרצות. "אני אחזור ואגיד עוד פעם. לכל החיילים הלוחמים ולכל החיילים לא משנה באיזה תפקיד. כשאתה מרגיש בסכנת חיים, אל תחשבו פעמים אם לדרוך את הנשק או לא. אמא רוצה שהבן שלה יחזור הביתה בריא ושלם. אף אמא לא רוצה לראות את הבן שלה בארון, בקבר".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד