בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דווקא עכשיו: יד קשה כנגד 'נוער הגבעות'

עם התגברות הטרור, העלתה המשטרה הילוך ומופעלת יד קשה כנגד פעילים המשתייכים ל'נוער הגבעות'. "מנסים ליצור שקט מעושה במקום להילחם בטרור האמיתי"

  • טוביה אריאל
  • ל' תשרי תשע"ו - 21:09 13/10/2015
גודל: א א א
שוטרים נותנים צו מנהלי  לבחור יהודי (ארגון חוננו) צילום: ארגון חוננו
שוטרים נותנים צו מנהלי לבחור יהודי (ארגון חוננו) צילום: ארגון חוננו

בעקבות המצב הבטחוני הקשה, והפיגועים הרבים שבמצעים ערבים כנגד יהודים, הודיעו בממשלה ובמערכת הבטחון כי אין ביכולתם להשתלט על "המפגעים הבודדים", ונראה כי במערכת הבטחון בכלל ובמשטרה בפרט, בחרו להגביר את המאבק כנגד פעילים יהודים.

במהלך הימים האחרונים דיווחו עצורי בית רבים, שהואשמו בפגיעה בערבים או לחילופין הושמו בתנאים מגבילים בצווים מנהליים, על בדיקות בתכיפות גבוהה. אצל רובם מבקרת המשטרה לפחות פעם ביום, ואל חלקם מגיעיםהשוטרים גם פעמיים-שלוש ביום. את הבדיקות מבצעים השוטרים בכל שעות היממה, כולל בדיקות באמצע הלילה, ואף במהלך השבת.

"לא הופתעתי", אומר משה הס שנתון במעצר בית ותנאים מגבילים כבר למעלה משנתיים, מאז הואשם בפעילות תג מחיר. לדברי הס, הבעיה נעוצה בתפיסת העולם ממנה יוצאים אנשי השלטון. "יש פה שלטון שלא הולך על פי חוקי התורה, והתוצאה היא מגמה ברורה של פעולה לפי הנוסחה ששקט מביא שקט. צריך שהשלטון ישנה גישה, צריך להבין שמקומם של הערבים הוא לא בארץ ישראל, ושיש הבדל מהותי בין יהודי לגוי. כל עוד הם לא יבינו את זה, הם ימשיכו להלחם ביהודים על מנת להשיג תצוגה שקרית של שקט וביטחון, והערבים, כמובן ימשיכו לחגוג". אומר הס.

"הזוי שדווקא בימים אלה משקיעה המשטרה את כוחותיה דווקא בפעילות נגד יהודים", אומר צבי יהודה איצקוביץ', שקיבל לפני כחודש צו מעצר בית מנהלי לשעות הלילה. "אולי המשטרה חוששת שאם נלך ברחוב איזה ערבי יקום וידקור אותנו, וכל הבדיקות הם רק למען בטחונינו האישי", אומר איצקוביץ' בציניות. "יש פה מערכת לא מאופסת, שמשקיע כוחות הזויים בניסיון ליצור שקט מעושה, אבל לא מוכנה להילחם בטרור הערבי באופן אמיתי", הוא אומר.

במקביל, מאז אירועי הטרור שהתרחשו בחג הסוכות, קיבלו לפחות שמונה נערים נוספים צווים מנהליים המגבילים את תנועת ואף מורים לחלקם לשהות במעצרי בית בשעות הלילה. כמו כן, הוחמרו תנאי כליאתם של העצורים המנהליים של מאיר אטינגר ואביתר סלונים והם הועברו לבידוד. רק לאחר שביתת רעב בת שישה ימים, הסכימו בשירות בתי הסהר לאפשר לאטינגר לשוחח עם אשתו בטלפון.

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד