בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"די להרחקות הדרקונית מהר הבית"

תנועת חוזרים להר בקמפיין נגד הרחקות הפעילים מהר הבית

  • כ"ד שבט תשע"ו - 22:03 03/02/2016
גודל: א א א

בתנועת 'חוזרים להר' פועלים רבות למען הר הבית, ופעילי התנועה עולים אל ההר בטהרה, בתדירות גבוהה. משטרת ישראל נלחמת כבר שנים רבות כנגד העולים, מלחמה הכוללת הרחקות דרקוניות למתפללים אף ללא צורך באישור מבית המשפט.

בעקבות צווים מנהליים שניתנו לשניים מהפעילים, החליטו בחוזרים להר לצאת בקמפייין כנגד ההרחקות הדרקוניות. הפעילים יפגינו מול בתיהם של מקבלי החלטות, ויערערו על החלטות המשטרה. "אנחנו רוצים לעורר בציבור מודעות לדבר ההזוי הזה, שלאחר שהמשטרה נכשלת בבתי המשפט היא נותנת צווים מנהליים", אומרים ב'חוזרים להר'.

ערבים מתפללים בהר הבית ללא הפרעה. ארכיון (שלמה מור)

מחר (חמישי) יפגינו הפעילים מול ביתו של מפכ"ל המשטרה בגבעת שמואל כגד הרחקתם של קרוב לשלושים מהפעילים משטח ההר. על פי פרסומי התנועה, רק אחת מההרחקות ניתנה על ידי בית המשפט.

מודעה על ההפגנה ביום חמישי (צילום מסך, פיסבוק חוזרים להר)

רפאל מוריס מתנועת חוזרים להר מסביר לקול היהודי איך ההרחקה המשטרתית עובדת. "למשטרה יש סמכות להרחיק אדם ממקום מסויים במקרה של סכנה לבטחונו האישי. מה שקורה בפועל הוא, שבלי להפעיל שום שיקול הדעת ישנם אנשים שברגע שהשם שלהם עלה במסוף אומרים להם שהם לא כולים לעלות".

"זה כבר מעבר לשאלה על עלייה להר הבית", אומר מוריס. "מדינת ישראל מתיימרת להיות מדינה דמוקרטית, לא מדינה שפועלת בדרקוניות כנגד אזרחיה. אנחנו פועלים באמת לגמרי על פי חוק ומבקשים זכויות בסיסיות של חופש פולחן. חשוב לנו לעורר את הציבור לכך שהמשטרה מנהלת מלחמת חרמה נגד אזרחים שכל רצונם הוא לעלות להר הבית".

רשימת המורחקים (פיסבוק חוזרים להר)

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד