בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דיווחים ערביים: סמיר קונטאר חוסל

דיווחים על חיסולו הלילה של סמיר קונטאר שרצח לפני כשלושים ושש שנים את בני משפחת הרן

  • ח' טבת תשע"ו - 08:31 20/12/2015
גודל: א א א
הפצצה של חיל האוויר. ארכיון (דובר צהל)
הפצצה של חיל האוויר. ארכיון (דובר צהל)

כלי תקשורת בעולם הערבי, ביניהם גם הערוץ הרשמי של ארגון חיזבאללה, דיווחו הלילה כי סמיר קונטאר, מי שרצח את בני משפחת הרן לפני כ-36 שנה חוסל הלילה בהפצצה של חיל האוויר הישראלי.

מטבע הדברים, וכפי שהורגלנו גם בפעמים קודמות בהן ייחסו כלי תקשורת תקיפות כאלה ואחרות שהתבצעו לישראל, אין גורם רשמי בישראל שמתייחס לדברים.

קונטאר חדר לישראל יחד עם שלושה מחבלים נוספים בסירת גומי. הם הגיעו לחוף הים בנהריה. ירו בשוטר שנקרה בדרכם ופרצו לבית משפחת הרן. הם לקחו כבני ערובה את דני הרן ואת ביתו עינת בת הארבע. האם סמדר, הסתתרה עם ביתה יעל בת השנתיים באחד החדרים בבית.

קונטאר והחולייה שאיתו נמלטו לחוף הים עם דני ועינת הרן, שם התפתח קרב יריות בין שוטרים לבין חברי החולייה. במהלך הקרב, ירו המחבלים למוות בדני ורצחו באכזריות רבה את עינת הקטנה. גם הבת יעל נהרגה בבית במהלך האירוע.

קונטאר ישב בבית הכלא בישראל שנים ארוכות עד שלפני כשבע שנים הוא שוחרר במסגרת עסקה בין ישראל לחיזבאללה בה השיב הארגון את גופותיהם של החיילים אלדד רגב ואודי גולדווסר השם יקום דמם. שחרורו לווה בטקסים חגיגיים במיוחד מצד ארגון חיזבאללה.

על פי דיווחים מהשנים האחרונות, כמו ערבים רבים ששוחררו בעסקאות בין ישראל לארגוני טרור, גם קונטאר שב לעסוק בטרור והיה שותף בתכנון פעולות רבות עבור ארגון חיזבאללה.

על פי הדיווחים שהגיעו הלילה באשר לחיסולו של קונטאר, בפעולה הלילה נהרגו לפחות עוד שמונה אנשים, ביניהם בכיר נוסף בארגון חיזבאללה.

במשפחת הרן ברכו על חיסולו של קונטאר ואמרו כי נעשה "צדק היסטורי. הוכח שיש דין ויש דיין", אמרו בני המשפחה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד