בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דימונה נלחמת במיסיון: "אין להם מה לחפש פה"

צפו: מרכז מסיונרי וכומר מסעירים את העיר הדרומית. הערב הפגינו מאות תושבים

  • מערכת הקול-היהודי
  • י"ב אייר תשע"ז - 21:31 08/05/2017
גודל: א א א
ההפגנה מול בית הכומר בדימונה (להב"ה דימונה)
ההפגנה מול בית הכומר בדימונה (להב"ה דימונה)

העיר הדרומית השקטה דימונה, סוערת בשבועיים האחרונים סביב פעילויות של אנשי מיסיון נוצרים, המנסים לתקוע יתד בעיר.

סדרת האירועים החלה כאשר לפני כשבועיים נפתח במרכז המסחרי בעיר, מרכז תיירותי תמים למראה, אלא שבתוך יממה הבינו התושבים שמדובר במרכז מסיונרי.

"גילו שבמרכז הזה מזמינים את העוברים והשבים לקפה ועוגה חינם, וסביב שולחנות ועליהם הברית החדשה, מטפטפים נצרות", סיפר לקול היהודי דודו גוזלן, פעיל ארגון להב"ה בדימונה.

עד מהרה הופץ העניין ועשרות תושבים ובהם רבנים וחברי הקהילות השונות בעיר ערכו הפגנות מול המרכז ומול מי שעומד מאחורי פתיחתו, יהודי מומר תושב העיר. בעקבות הסערה, ובהתערבות רבנים וחברי מועצת העיר, הודיע אותו תושב על סגירת המקום עד להודעה חדשה.

אלא שלפתיחת המרכז הצטרפו פלאיירים של כת מסיונרית שצצו בבנייני ובתי העיר, וכן מידע על כומר מחו"ל המתגורר ברחוב מצדה בעיר ואף פתח מעין "בית מדרש", תחת השם "באר מים חיים", ובו לפי דברי התושבים הוא מטיף לנצרות.

הפגנת התושבים בדימונה הערב. צילום: בנצי גופשטיין

התושבים החלו לערוך הפגנות מול המקום, והערב (ב'), הפגינו מאות תושבים מכל החוגים כנגד הכומר. לצד זאת דווח לקול היהודי כי שוטרים עיכבו לחקירה אנשי מסיון שחילקו מנשרים בעיר בניגוד לחוק.

"דימונה היא עיר בעלת צביון דתי מסורתי", אומר גוזלן. "רוב תושבי דימונה זועמים על המצב, ועל כך שהרשות וראש העיר לא אומרים את דברם, ומאפשר את הדבר הזה בעיר. למעט המשטרה שכן פועלים אנחנו לא רואים שום גיבוי ושם עזרה של אף אחד. התושבים כאן מודיעים חד וחלק שאם המיסיון ימשיך לפעול בדימונה, הפגנות המחאה לא יפסקו. אין להם מה לחפש בעיר יהודית שבה אפילו בתי עסק לא פתוחים בשבת".

יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין הגיע גם הוא להפגנה ואמר כי יש אויב שרוצה לפגוע בנו בגוף, אולם המסיון גרוע יותר כיון שהם מעוניינים להחטיא אותנו ולפגוע בנפש.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד