בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דנמרק: המאבטח היהודי נטמן

אלפים השתתפו בהלווייתו של דן אוזן הי"ד אתמול (ד') בקופנהגן. אוזן הי"ד נרצח בתחילת השבוע בפתח בית כנסת יהודי אותו אבטח

  • אברהם שפירא
  • ל' שבט תשע"ה - 11:12 19/02/2015
גודל: א א א

דן אוזן הי"ד, המאבטח היהודי שנרצח בתחילת השבוע בכניסה לבית כנסת יהודי בקופנהגן שבדנמרק, הובא אתמול (רביעי) למנוחות בבית העלמין בעיר כשאלפים מלווים אותו בדרכו האחרונה.

הרב לקסנר ספד לאוזן בהלויה ואמר כי "דן היה בחור אופטימי וגרם לסביבתו שמחה ואופטימיות. זה המסר, אסור לצאת מהלוויה הזאת בהרגשה של עצב וכעס וצריכים לצאת בהרגשה של אופטימיות עם כוחות מחודשים וחיוך על הפנים, כי זה מה שדן רצה", אמר הרב. "אתמול ישבתי בבית המשפחה ואמרתי לאבא של דן, 'אתה יודע שהבן שלך הוא הגיבור? כך כולם מרגישים על המעשה שלו'. והוא השיב לי, 'הבן שלי לא גיבור, הוא פשוט אדם עם לב במקום הנכון'".

דן אוזן הי"ד כבן 37 נרצח ביום שני בלילה. סמוך לשעה 00:45 (שעון דנמרק), הגיע המחבל לבית הכנסת בו התקיימה באותה העת מסיבת בת מצווה בה נכחו עשרות יהודים, והחל לירות לעבר המאבטח והשוטרים ונמלט מהזירה.

מיד לאחר מכן, הקימה המשטרה המקומית מחסומים במטרה לתפוס את המחבל ואף הגבירה שמירה וכוננות באזור ריכוזי אוכלוסייה גדולים ובקרבת מוסדות יהודיים.

שעות ספורות לאחר הירי בבית הכנסת, ירה מחבל לעבר שוטרים סמוך לתחנת רכבת בעיר. על פי הדיווחים, השוטרים השיבו בירי והוא נהרג. טרם ברור האם מדובר באותו מחבל והאם ישנו קשר בין האירועים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד