בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ד"ר נמיר: "בעיות פותרים ולא מנרמלים"

בפורום רופאי-משפחה התבטא ד"ר סודי נמיר כי בחברה מתוקנת פותרים את בעיית בעלי נטיות הפוכות ולא פוטרים אותם באמירת 'זה בסדר, אתה שונה'. בלשכה לאתיקה רפואית זועמים ודורשים לפטרו

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ט אייר תשע"ה - 22:13 18/05/2015
גודל: א א א
ד"ר סודי נמיר
ד"ר סודי נמיר

ארבעה עשר רופאי משפחה פנו בשבוע שעבר להסתדרות הרפואית בדרישה לפטר מהלשכה לאתיקה את ד"ר סודי נמיר, רופא משפחה בכיר החבר בלשכה, בעקבות תגובה שפרסם בפורום רופאי משפחה ובה תמה אודות התייחסותם הסובלנית של הרופאים כלפי בעלי נטייה הפוכה.

בדיון שהתקיים בפורום הרופאים דנו בהתגייסות מדינת ישראל לאחר רעידת האדמה בנאפל לסייע ליהודים בעלי נטייה הפוכה, ששהו באזור יחד עם תינוקות שנולדו לנשים הודיות. בתגובה לדיון כתב נמיר כי הוא מרחם ומתפלל על כל החולים בגופם ובנפשם. "אני מקווה ומצפה לחברה מתוקנת, שם עוזרים לאלו עם הבעיות ולא פוטרים אותן על ידי שאומרים להם 'זה בסדר, אתה לא צריך טיפול, אתה פשוט שונה' ".

בהמשך תגובתו מוסיף ד"ר נמיר כי היה רוצה לראות את הפרצוף המתגאה של "הנאור" כשבנו מגיע ומספר על רצונו לערוך חופה עם חבר שלו. "בדור המבול היתה כזו נורמה. במצרים הקדומה התבייש מי שלא היה כזה. אנחנו לא התקדמנו, הלכנו אחורה, הרבה אחורה. כל התועבה של אתמול נהיית הנורמה של היום".

ד"ר סודי נמיר (56), רופא משפחה ידוע, עלה ארצה מקנדה בשנת ה'תש"ל, נשוי ואב לאחד עשר. ד"ר נמיר מוכר בעיקר מפעילותו המסורה ומצילת החיים בגוש קטיף. מאז הגירוש הוא מתגורר עם משפחתו בישוב יד בנימין. נמיר מנהל מרפאה של קופת חולים כללית ביישוב אלון מורה, עובד כרופא ילדים במרפאה בקדומים, ופעם בשבוע משמש כרופא תורן בחדר המיון של בית החולים בילינסון בפתח תקווה. בנוסף משמש נמיר כמרצה בכיר לרפואת משפחה באוניברסיטת בן־גוריון, מכהן כבוחן של רופאים צעירים המתמחים ברפואת משפחה, מוהל ומלמד זה 25 שנה אתיקה ורפואה יהודית.

דבריו של ד"ר סודי עוררו סערה בקרב הרופאים בפורום, שחלקם בעלי נטיות הפוכות, ולכן לדבריהם, נפגעו באופן אישי מדבריו. במכתב התלונה שעליו חתומים 14 רופאים, טוענים החתומים כי דבריו של ד"ר נמיר מהווים עבירה על כללי ההסתדרות הרפואית. "אין ספק שד"ר נמיר כיוון לפגוע בחלק מעמיתיו למקצוע, ואף בחלק ניכר מציבור הרופאים בכלל, הדוגלים בשוויון ובאהבת אדם באשר הוא אדם", לשון המכתב. עוד טענו הרופאים, כי לא נכון לקבל מצב כזה, בו רופא מצהיר על תפיסות מקצועיות פרימטיביות, וכי הדבר עלול לפגוע במטופליו של ד"ר נמיר שלא יחושו בטחון על ידו.

| לאחר הביקורת: "זוהי דעת התורה, אינה עמדת הלשכה"

יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן אמר, כי אם אכן נכונים הדברים, יפעל לכך שד"ר נמיר לא יהיה חבר בלשכה לאתיקה. "רופא שמחזיק בדעות כאלו לא יכול לקחת חלק בקביעת הנורמות האתיות של הרפואה בישראל".

בתגובה לסערה שחוללו הרופאים אמר ד"ר נמיר כי הדברים נאמרו בשקפה דתית-אישי. "זוהי דעת התורה ולכן איני טוען שהדברים משקפים את עמדת הלשכה לאתיקה ולא שום מוסד שבו אני מועסק".

לסיום, התייחס ד"ר נמיר לחששות שהועלו לגבי מטופליו וציין כי הוא ימשיך כפי שנהג עד עתה, להתייחס למטופליו במקצועיות, רגישות ומסירות כפי יכולתו ללא קשר לדרך בא בחרו לחיות. "אותה תורה שמצווה אותנו להרבות בטהרה ובקדושה, ולהילחם על כך, היא זו שמצווה אותנו לעזור לכל אחד כבן משפחתך ממש. אני מקווה לעמוד במשימה ובשליחות הזו כל עוד כוחי בי".

תגובות (13) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד