בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דרישה: לפתוח מחדש את התיק נגד קצין המודיעין

המשטרה הודיעה לארגון 'חוננו' כי בעקבות התלונה כנגד קצין המודיעין שהתחזה לפעיל ימין והסית לכאורה לפגיעה בערבים, יחודדו ההנחיות בנושא. ב'חוננו' דורשים לפתוח את התיק מחדש

  • יח"צ
  • ז' אדר תשע"ז - 14:58 05/03/2017
גודל: א א א
(אברהם שפירא)
(אברהם שפירא)

לאחר שמח"ש סגרה את תיק החקירה כנגד קצין המודיעין של המפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י, נגדו הוגשה תלונה על הסתה במהלך התחזותו לפעיל ימין, הודיעה המשטרה לארגון חוננו כי "יחודדו ההנחיות בנושא".

מדובר בתלונה שהוגשה כנגד התנהלותו של קצין מודיעין מימ"ר ש"י אשר פתח דף פייסבוק ויצר קשר עם אנשים תחת השם"מירואמזלג", והציג עצמו כפעיל של ארגון להב"ה. על פי התלונה, אותו קצין מודיעין הסית לביצוע פרובוקציות ומעשים שונים כנגד ערבים וביצע עבירות של התחזות והסתה, בין השאר התכתב לפני הצתת בית הספר הדו לשוני עם אחד המציתים וכתב בדף הפייסבוק שלו את הכיתוב "אין ערבים אין פיגועים".

לטענת מח"ש, אין בתיאור התלונה שהוגשה כנגד קצין המודיעין, כדי להוות עבירה פלילית שבגינה עומד עונש מאסר של שנה לפחות, ולפיכך הועבר הטיפול בנושא ליחידת תלונות הציבור שכאמור עדכנה כי ההנחיות בנושא יחודדו, אך לא יינקט טיפול משמעתי כנגד הקצין.

בארגון חוננו מציינים כי ההחלטה שלא לפתוח בחקירה פלילית מגיעה למרות פסיקת בית המשפט העליון על כך שהאמירה "אין ערבים אין פיגועים" מהווה הסתה לגזענות, עבירה שענשה עד חמש שנות מאסר.

עו"ד מנשה יאדו מהמחלקה האזרחית בחוננו שלח בתגובה מכתב למח"ש ובו דרישה לפתוח את התיק מחדש. "חידוד הנהלים משמעו שהנהלים הופרו", כתב עו"ד יאדו. "לא ניתן לעבור על מעשה חמור זה לסדר היום. לא כל שוטר יכול ללכת ולפעול כמסית בקרב ציבור שלם. הדברים חייבים לעבור בקרה וטעונים הם הצדקה מיוחדת".

"ההסתה בקרב הציבור מציגה אותו כלפי חוץ כציבור עברייני ועלולה לזרות בו פנימה רוחות פעולה לא חוקיות", הוסיף עו"ד יאדו. "עובר לרצח רבין גרמה הפעלה של סוכן לשנאת אחים ולהשמצה, וקשה לאמוד את מכלול הנזקים שנגרמו כתוצאה ממנה. אם לא יינקטו צעדים גם נהלים לא יחודדו כראוי".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד