בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דרישה: "על היועמ"ש להעניק ייצוג לרבנות הראשית"

בג"צ קבע דיון מחדש בבג"צ הכשרות, בארגון חותם פנו לשר הדתות בבקשה כי יפעל שבדיון המחודש הרבנות הראשית ומשרד הדתות יקבלו ייצוג הולם ע"י היועמ"ש. "החלטת היועמ"ש עומדת בסתירה אתית ומקצועית לתפקידו"

  • יח"צ
  • כ' חשון תשע"ז - 18:31 21/11/2016
גודל: א א א

בג"צ הכשרות לסיבוב נוסף בבג"צ.

בהחלטה חריגה, ובהליך שיפוטי נדיר, קבעה נשיאת בימ"ש העליון מרים נאור כי בג"צ תעודות הכשרות יובא לדיון מחודש, לאחר שכבר נקבע פסק דין בעניין, בעוד כשלושה חודשים, עוד קבעה הנשיאה את הרכב השופטים שידון בעתירה.

בעקבות ההחלטה פנו בארגון חותם לשר הדתות הרב דוד אזולאי בבקשה כי יפעל בכל האמצעים בכדי שמשרד הדתות והרבנות הראשית ייוצגו באופן הולם "אנו פונים אליך בתור העומד בראש משרד הדתות והאחראי על תחום הכשרות הממלכתית, שתפעל בכל האמצעים הקיימים כדי לוודא שמשרד הדתות והרבנות הראשית יקבלו ייצוג הולם על ידי היועץ המשפטי לממשלה, כפי שראוי להיות" נאמר במכתב.

במכתב תוקפו בחותם את החלטת היועמ"ש אביחי מנדלבליט שלא לייצג את עמדת הרבנות בדיון בבג"צ "החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, מר אביחי מנדלבליט, שהודיע כי אינו מתכוון לייצג את עמדת המדינה ומשרד הדתות בדיון בבג"צ, עומדת בסתירה אתית ומקצועית לתפקידו." כתבו, "לא יעלה על הדעת כי היועץ המשפטי לממשלה, שתפקידו לייצג את האינטרסים של ממשלת ישראל ומשרדי הממשלה, יכפה את דעתו האישית בסוגיה כל כך מרכזית ויימנע ממשרד הדתות והרבנות הראשית ייצוג הולם בדיון בבג"צ" הוסיפו.

ב'חותם' הוסיפו כי "אמנם שמורה ליועץ המשפטי הזכות להחליט כי חוקים מסוימים אינם חוקתיים ומתנוסס מעליהם דגל שחור, אבל בסוגיה זו שכבר הוכרע בבית המשפט כי הנושא חוקי ובוודאי אין מדובר כאן בהחלטה שדגל שחור מתנוסס מעליה, אין זה מתקבל על הדעת כי היועץ יתחמק מתפקידווישמור על ניטרליות.זאת ועוד, נראה כי עצם התמיכה של היועץ המשפטי לממשלה בפתיחת דיון מחודש, לאחר שכבר הוכרעה הסוגיה, יש בה פגיעה ממשית באינטרסים של "הלקוח" שלו, ממשלת ישראל, משרד הדתות והרבנות הראשית.

נזכיר כי לפני מספר חודשים אימץ בג"צ את עמדת הרבנות ומשרד הדתות, לפיה אין להעניק תעודות כשרותעל ידי גופי פרטיים, וקבע בפסק דין שהיא חוקית וצודקת. לאחר הכרעת בג"צ פנו העותרים בבקשה מיוחדת ונדירה לפתוח את הדיון מחדש לאחר פסק הדין, והפעם בהרכב שופטים מורחב, כאמור פנייתם התקבלה באופן נדיר ע"י שופטת בימ"ש העליון, אשר קבעה את הדיון בעתירה מחדש לחודש פברואר הקרוב, בהרכב של 7 שופטים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד