בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דרך חדשה ל"הסתנן": שדה התעופה

ראש הממשלה הצהיר כי הצליח למגר את כניסתם של מסתננים אפריקאים לישראל, אך העיתונאי אראל סג"ל חשף כי אריתראיות מגיעות לישראל בדרך פשוטה למדי - בטיסה דרך שדה התעופה בנתב"ג

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • ה' תשרי תשע"ה - 21:03 29/09/2014
גודל: א א א
כיצד מגיעות מסתננות מאריתראה לישראל? שדה התעופה בן גוריון (רשות שדות התעופה)
כיצד מגיעות מסתננות מאריתראה לישראל? שדה התעופה בן גוריון (רשות שדות התעופה)

חוק המסתננים בוטל לאחרונה בידי בג"ץ, בצעד שמזמין מאות אלפי אם לא מליוני אפריקאים, לנסות ולהגיע אל הארץ המובטחת. אולם מתברר שלא מעט נשים מאריתראה כבר מצאו פיתרון יצירתי שלא מצריך להסתכן בצעידה במדבר וחציה של הגבול.

בתכניתו "לא סותם ת'פה" ברדיו גלי ישראל, שוחח אתמול (ראשון) העיתונאי אראל סג"ל עם שפי פז, פעילה חברתית משכונת שפירא בדרום תל אביב, אשר תיארה את העובר על התושבים. בין השאר סיפרה פז כי לאחרונה נתקלים התושבים בתופעה מעניינת של גידול משמעותי במספר הנשים האריתראיות הנמצאות בשכונות. כאן התערב סג"ל וחשף כי מזה זמן הוא בודק את הסוגיא, לאחר שדווח לו כי נשים אריתראיות רבות מגיעות לישראל בצורה פשוטה למדי – טיסה.

לדבריו, הנשים, אשר אינן חייבות בגיוס לצבא אריתראה, יוצאות מהמדינה ומגיעות לישראל בטיסה, וכאן מצטרפות עם בעליהן אשר הסתננו דרך מצרים. "זו מדינת חלם", אמר סג"ל.

פז הוסיפה כי במשטרה ובממשלה מכחישים את התופעה, אבל התופעה קיימת. "אני רואה בעיניים שהיחס פה משתנה בין הגברים לנשים".

פז הוסיפה כי ישנה תופעה נוספת שאת קיומה כן מאשרים במשטרה. "בחודשים שלפני החלטת בג"ץ היתה יציאה של מסתננים מדרום תל אביב לערים אחרות כמו פתח תקווה ואילת, כי הלחץ היה גדול", אמרה פז. "עכשיו הם מתחילים לחזור כי שם אין עבודה ופה יש עבודה ופה גם הקהילה שלהם נמצאת".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד