בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"דרך חיים שמה דגש על עבודה עברית"

"בוודאי שבמדינה יהודית יש ליהודי את הזכות לקיים מצווה ולהנגיש ליהודים את הזכות לקיים מצווה", אומר עו"ד יצחק קובי מהתא המשפט של 'דרך חיים' בעקבות התביעה נגד לוח עבודה עברית

  • אברהם שפירא
  • כ"ט טבת תשע"ה - 21:45 20/01/2015
גודל: א א א
אתר לוח עבודה עברית (צילום מסך) (צילום מסך)
אתר לוח עבודה עברית (צילום מסך) (צילום מסך)

הסערה סביב לוח 'עבודה עברית' ברשת האינטרנט ממשיכה למשוך תשומת לב ובשיחה עם הקול היהודי, מסבירעו"ד יצחק קובי מהתא המשפטי של תנועת 'דרך חיים', למה החליטו בדרך חיים להתעסק עם התביעה כנגד אתר 'עבודה עברית' ומה הוא רואה במצב של שלטון יהודי מתוקן.

"המטרה של התנועה היא לקדם שלטון יהודי על פי תורה" פותח עו"ד קובי. "התנועה הגדירה שאחד מהדברים שהיא רוצה לקדם זה הערך של ה'עבודה עברית' וגם הנשיא של התנועה אמר לשים דגש על עבודה עברית. דבר נוסף הוא שאנחנו רוצים להראות ששלטון יהודי מתוקן צריך לעודד אתרים כאלו שמחברים בין יהודים ולא יתקוף אותם וימנע מהם להתקיים".

בימים האחרונים הגיש התא המשפטי של תנועת 'דרך חיים', על ידי עורכי הדין אורי ציפורי ויצחק קובי, כתב הגנה כנגד התביעה של התנועה הרפורמית לאתר 'עבודה עברית' באינטרנט שהציע שירות של עסקים יהודיים ובעלי מקצוע יהודים למחפשי עבודה יהודיים בלבד.

הטיעון העיקרי שנרשם בכתב ההגנה אומר כי זו אינה הפליה כיוון שהאתר בא להעדיף קבוצה מסוימת ולקשר בין יהודים ואינו בא כדי להפלות קבוצות אחרות. בנוסף טענו עורכי הדין כי האתר מנגיש ומקדם מצווה בתורה ולא ייתכן שבמדינה יהודית החוק יתקוף הנגשת מצווה ליהודים. עוד נטען כי באם יחליט בית המשפט לטעון שחוק ההפליה כולל את האתר, יטענו עורכי הדין שיש לבטל את החוק כיוון שהוא פוגע בצורה קשה בזכותו של אדם לבטא את ערכיו.

"במצב מתוקן בו השלטון נוהג על פי תורה", אומר עו"ד קובי, "אני חושב שיש רשות לכל אדם לבטא את הערכים שלו גם אם זה פוגע בצורה מידתית בזכויותיו של מישהו אחר. בוודאי שבמדינה יהודית יש ליהודי את הזכות לקיים מצווה ולהנגיש ליהודים את הזכות לקיים מצווה ולעזור לאחרים לקיים אותה, ושבמדינה יהודית יש אפשרות ליהודים להיות ערבים זה לזה. במצב מתוקן החוק בא להגן על זה ולא לתקוף דבר כזה".

יש לציין כי השלכות החוקיות להצלחת התביעה כנגד האתר יהיו סגירתו והוצאתו מהרשת האינטרנטית ובנוסף יוטל קנס של 50,000 שקלים לכאורה על מפעיל האתר.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד