בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האויב החדש של צה"ל: הרכבים הגנובים

בעקבות פיגועי הדריסה יצא הצבא למבצע איתור רכבים גנובים

  • כ"ד ניסן תשע"ז - 08:28 20/04/2017
גודל: א א א
זירת פיגוע הדריסה בעפרה (הלל מאיר TPS)
זירת פיגוע הדריסה בעפרה (הלל מאיר TPS)

מעל 1,000 כלי רכב נגנבים בישראל מדי חודש, רובם המכריע מועברים לשטחי יהודה ושומרון. אולם נראה כי מה שמניע את כוחות הביטחון לנסות ולאתר את הרכבים הם דווקא פיגועי הדריסה, אשר בחלקם משתמשים המחבלים ברכבים גנובים.

מדיווח של דובר צה"ל עולה כי הלילה יצאו כוחות צה״ל של החטיבה המרחבית "בנימין" בשיתוף משמר הגבול למבצע חטיבתי בכפר סילוואד, ממנו מגיעה משפחת המחבל אשר ביצע את פיגוע הדריסה בצומת עפרה בו נרצח החייל אלחי טהרלב הי"ד מטלמון.

בצה"ל אומרים כי "כחלק מ"תפיסת הסיכול המורחב", הפועלת אל מול כלל המעגלים התומכים של המחבל ומשפחתו תפסו הכוחות במסגרת המבצע 11 רכבים גנובים". לא ברור מה מידת התמיכה של הרכבים הגנובים במחבל, אך בכל אופן נראה כי בצה"ל החליטו שכשיש בכפר מרצחים פחות רכבים גנובים, הסיכוי לביצוע הפיגועים קטן.

בנוסף, הלילה יצאו כוחות צה״ל של החטיבה המרחבית "עציון״ בשיתוף שב״כ, מג״ב ומשטרת מחוז ש״י למבצע חטיבתי במרחב הכפרים הסמוכים לעוטף ירושלים- אבו דיס, עזריה ושיח סעד, ממנו הגיע המחבל אשר ביצע את פיגוע הדריסה אמש בצומת הגוש.

במסגרת המבצע נעצרו 3 חשודים בכפר אבו דיס, וגם שם נתפסו 13 רכבים לא חוקיים וכ-1000 דולר המהווים לפי צה"ל כספי טרור.

כמו כן, במהלך סריקות בכפר בית אומר בגוש עציון, הכוחות תפסו נשק נוסף.

"מדובר במלחמה"

לאחר פיגוע הדריסה אתמול בצומת הגוש, אמר ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן כי צריך להבין שמדובר במלחמה.

"חשוב להבהיר שלא מדובר באירוע ועוד אירוע פיגוע ועוד פיגוע אלא בפיגוע אחד גדול שנקרא מלחמה של אלא שלא רוצים אותנו כאן, לא במדינה הזאת ולא בארץ הזאת ולא במזרח התיכון ואפילו לא בעולם", הבהיר נאמן בדברים שמסר לסוכנות TPS.

"אנחנו נהיה כאן לתמיד, נבנה ונבנה ולא ניתן להם לדחוק אותנו מהאזור הזה, נהיה בכל ארץ ישראל וננהל את המדינה בצורה כזו שלא תאפשר לטרור ולמלחמה הזאת להשתלט על חיינו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד