בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האזינו: בחברת שגריר מסרבים לגרור ליצהר

תושב יצהר נדהם כשהבחין בבורות הגאוגרפית של פקידי חברת שגריר שסירוב לגרור את רכבו ליצהר "כל המוסכים ביצהר של הרשות הפלסטינית". שגריר בתגובה: "מקווים שהמקרה לא יחזור על עצמו"

  • י"ב ניסן תשע"ה - 13:40 01/04/2015
גודל: א א א

עזרי טובי תושב הישוב יצהר, נתקע עם רכבו וביקש את שירותיה של חברת 'שגריר' שתגרור את רכבו למוסך 'תיקון הכללי' בישוב בו הוא גר. להפתעתו, שלושת פקידי החברה ששוחחו עמו, גילו בורות מוחלטת בגאוגרפיית השומרון והודיעו לו כי אין אישור לגרור ליצהר.

"אסור לנו להוריד רכבים ביצהר בהוראת המשטרה. זה אזור בעייתי", אמרה הפקידה. "גם לא לאריאל", היא ענתה לשאלתו והודיע לו כי אליו להשיג אישור משטרתי. בשיחה נוספת נאמר לו כי לאריאל ניתן לגרור את הרכב אך לא לאריאל.

"יצהר זה ליד גבעת סנה יעקב, עצירא, כל הכפרים הערביים שם...", אמר אחד הפקידים וטובי הגיב "אבל פעם גררו לי ליצהר" ונענה "יכולים לקחת רכבים משם אבל לא להוריד". לאחר התעקשות נאמר לטובי כי "אנו בודקים עם הדרגים הכי בכיריים שלנו בחברה".

כך נשמעה השיחה השלישית: "אין פה דרגים גבוהים. כבר אמרו לך, אם תביא אישור משטרתי ייתכן ונאשר. אבל אם נגרור זה יהיה רק לבית שלך ולא למוסך". טובי ניסה להבין את ההבדל בין ביתו למוסך של חברו. "אנחנו עובדים עם כל המוסכים ביצהר", אמרה הפקידה. כולם שייכים לרשות הפלסטינית". עזרי, שהזדעזע מהבורות בגאוגרפיית השומרון ענה "תתפלאי, יש מוסכים ביו"ש של יהודים". לאחר וויכוח נוסף סיים את השיחה לא לפני שהודיע "ניפגש בבית המשפט".

מחברת 'שגריר' מסרו בתגובה: ''אנו מצרים על המקרה של מר עזרי אשר לא היה אמור להתרחש. שגריר מעניקה שירות לכ-260 אלף רכבים בשנה, בכל שטחי ישראל, ברמת השירות הגבוהה ביותר 24 שעות ביממה 364 ימים בשנה. לעצם המקרה, החוק הישראלי מגדיר אזורים שבהם אסור לגרור ולתקן רכבים בשטחי A ו-B ברשות הפלסטינאית. מי שעושה כן צפוי לעונש של 3 שנות מאסר. לפני כשבועיים בעקבות מקרה שבו הוזמנה גרירה לשטחים אלו נוצרה תקרית ובעקבותיה חודדו ההנחיות במוקד השירות. 'לצערנו, בשוגג וללא שום כוונה, במקרה המדובר נציגי השירות הפעילו שיקול דעת מוטעה. עם היוודע המקרה חידדנו את הנושא שוב בקרב הנציגים ומקווים שמקרה מסוג זה לא יחזור על עצמו''.

טובי, שנאלץ לוותר על שירותי הגרירה, מסר בתגובה "אני קצת מרחם על הנציגים, הם פשוט תמימים. אני בטוח שהם מכירים את לונדון הרבה יותר טוב מיצהר, הביקורת מופנית כלפי מדיניות החברה וראשיה – אותם אתבע לדין".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד