בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האזינו: "גמלים בפארק ציבורי" - כיצד הגיבו במשטרה?

תושבת באר שבע דיווחה למשטרה על המפגע המסוכן אך המוקדנית הגיבה בכעס. "המשטרה פיטרה את הפקידה, אך התעלמה מהבעיה העיקרית – הגמלים של הבדואים בפארק ציבורי"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ז אלול תשע"ה - 22:12 01/09/2015
גודל: א א א
גמלים בפארק במרכז באר שבע (איריס חן)
גמלים בפארק במרכז באר שבע (איריס חן)

בסוף השבוע שעבר טיילה איריס חן, תושבת באר שבע, יחד עם בעלה בפארק בנווה זאב שבמרכז העיר. השניים נדהמו לגלות מספר גמלים משוטטים בפארק ללא השגחה. "אירוע דומה קרה גם אתמול בלילה, אבל הסיפור הרשמי התרחש שלשום", מספר איריס.

"טיילתי עם בעלי והכלב וראינו באמצע הפרק, באזור שנחשב ליוקרתי, שמונה עשר גמלים", משחזרת איריס. "מדובר בגמלים שהבדואים מביאים אותם לאכול פה, למרות שהם יכולים לקחת אותם גם לשטחים לא מיושבים".

"האינסטינקט הראשוני היה להתקשר למשטרה כי חשבתי שזה מסוכן". את המענה שקיבלה איריס מהמוקדנית, אף אחד לא היה רוצה לקבל, בטח לא בשעת חירום. "איך אוכל לעזור?", שאלה הפקידה שנשמעה מעט אדיבה.

"אני נמצאת בפארק של ילדים מול מקור חיים ויש גמלים של בדואים בתוך הפארק", השיבה איריס. "מה קרה?", שאלה הפקידה בחוסר סבלנות.

איריס: "מה קרה למי?"

פקידה: "למה התקשרת למוקד חירום, מה קרה?"

איריס: "לא התקשרתי למוקד חירום, התקשרתי למשטרה לעדכן שיש גמלים בפארק של ילדים". בשלב זה הטונים החלו לעלות: "מה נראה לך, שמשטרה זה לא מוקד חירום?", שאלה הפקידה בעצבנות.

איריס: "מתקשרים רק אם מישהו מת? אם יש גמל בתוך הפארק זה לא משהו שצריך לדווח עליו?"

פקידה: "אנחנו יודעים על הגמלים האלה. אנחנו יודעים ומטפלים בזה".

איריס: "אוקי, תגידי שאת יודעת. את לא צריכה לצרוח עלי".

פקידה: "להתראות גברת. שיהיה לך אחלה שבוע". כאן השיחה נותקה.

"זה לא סכנה?!". גמלים בבאר שבע (איריס חן)

את הסיפור, יחד עם הקלטת השיחה, פרסמה איריס בעמוד הפייסבוק שלה ובדף הפייסבוק של משטרת ישראל. לאחר שהפוסט הפך לויראלי עם מאות שיתופים וקרוב לאלף סימני אהבתי, הגיבו לה מהמשטרה כי אותה מוקדנית הודחה מתפקידה.

| "ההודעה על הפיטורין – דרך של המשטרה להתחמק מהבעיה העיקרית"

תגובתה המהירה של המשטרה לפוסט שפרסמה איריס, לא הניחה את דעתה. "לדעתי היה ראוי לפטר את אותה פקידה. מדובר במקרה חירום, ומלבד זה, אף אחד לא רוצה להיתקל במענה כזה בשעת חירום. צריך לסנן טוב יותר את עובדי המשטרה", אמרה איריס והוסיפה "בכל מקרה, פיטוריה של הפקידה פותר רק את הבעיה הקטנה בסיפור. הבעיה העיקרית היא הגמלים שמסתובבים בפארק ועל זה לא קיבלתי תשובה".

"לי אישית יש כלב ואם הוא יברח ממני אני אקבל קנס, כיוון שיש עליו שבב שבאמצעותו אפשר לזהות את הבעלים. כך צריך להיות גם על גמלים ועל כל חיה אחרת שמסכנת את הציבור. אנחנו כאזרחים שומרי חוק צריכים לאסוף את הזבל של הכלב שלנו, ואנשים אחרים מסתובבים פה עם גמלים ואין אכיפה. אין שום מקום בעולם שמישהו בא עם הגמל שלו לפארק".

"אנחנו מרגישים שההודעה על הפיטורין היא דרך של המשטרה להתחמק מטיפול בבעיה העיקרית", אומרת איריס. "בסך הכל אני מאוד מעריכה את עבודת המשטרה, אבל מה שקורה בנגב עם כל החיות המשוטטות, לא רק גמלים, גם פרות וכבשים, מבחינתי המשטרה נכשלה וכנראה שרק אם יקרה אסון הם יבינו את חומרת המצב".

הגמלים בפארק בבאר שבע (איריס חן)

מהמשטרה נמסר לקול היהודי בתגובה לכתבה, כי "המשטרה רואה בחומרה את תופעת הגמלים המשוטטים ופועלת ביחד עם הרשות המקומית וגורמי אכיפה נוספים על מנת לאכוף את החוק ולמנוע מהגמלים מלהסתובב חופשי".

עוד הוסיפו במשטרה ואמרו, כי "לעניין המענה של המוקדנית, מדובר במענה לקוי ולא מקצועי של המוקדנית שהינה שוטרת בשירות חובה (שח"מ) אשר חורג בצורה ניכרת מהמענה והסטנדרטים הנוהגים במשטרת המחוז הדרומי ואשר אינו משקף כלל ועיקר את המדיניות למענה אדיב וסובלני לכל שיחה וכל נושא. אשר על כן הוחלט להדיח לאלתר את השוטרת מתפקידה ולבדוק החזרתה לצה"ל".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד