בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"האיש שגרם לביטול פרוייקט הלביא יטיף לנו מוסר?"

בארגון חותם קוראים לביטול דיון בוועדת התפוצות המתקיים לבקשת "הקואליציה האמריקנית לשוויון דתי יהודי", בהובלת דב זקהיים. "האיש שגרם להפסקת פרוייקט הלביא יטיף לנו מוסר?"

  • יח"צ
  • י"ג טבת תשע"ז - 10:03 11/01/2017
גודל: א א א

ארגון חותם קורא ליו"ר וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ח"כ אברהם נגוסה לבטל את הדיון המתוכנן למחר בנושא: "הפלורליזם הדתי בתפוצות", דיון שהוזמן בידי "הקואליציה האמריקנית לשוויון דתי" בראשות דב זקהיים.

מדובר בקואליצית ארגונים ששמה לה כמטרה את ביטול הבלעדיות של הרבנות הראשית בישראל בתחום הנישואין והגירושין, וטוענת כי המצב בו נישואין וגירושין נמצא בידי הרבנות בישראל, פוגע בביטחונה של מדינת ישראל.

העומד בראש הקואליציה הוא דב זקהיים, מי שהיה בין השאר עוזר תת-שר ההגנה האמריקאי קספר ויינברגר ויועץ למדיניות חוץ לנשיא בוש.

לפני כשלושים שנה זקהיים היה מעורב באופן אישי בצורה משמעותית בלחץ שהוביל לביטול פרויקט ה'לביא'. במאמר בביטאון חיל האוויר נטען, כי הדבר היה כחלק ממגמה שהחלה בשנות השישים, שמטרתה לגרום למדינת ישראל לאבד את היכולת העצמאית שלה.

לקראת האתר החדש: עזור לנו להיות אתר טוב יותר – לחץ כאן!

עובדה זו עמדה כנגדו, כאשר לפני כ- 15 שנה עמדה על הפרק מועמדותו לנשיאות הישיבה יוניברסיטי, מועמדות שירדה מהפרק בעקבות לחץ של תלמידים.

זקהיים ידוע בביקורת קשה שהוא משמיע כנגד ישראל בעניין הבניה ביהודה ושומרון, טען בראיון שירושלים נראית כמו "פח אשפה" מכיוון שהתקציבים מופנים להתנחלויות, ובעבר התנגד לתקיפה ישראלית על מתקני הגרעין באיראן. לפני כחודש וחצי הוא כתב מאמר שבו קרא לנשיא הנבחר של ארה"ב לעצור את עסקת הצוללות בין ישראל לגרמניה.

בארגון חותם יוצאים כנגד הלגיטימיות שמקבל זקהיים בכנסת. "האיש שגרם להפסקת פרוייקט הלביא יבוא ויטיף לנו מוסר? בנושאי דת ומדינה וכד'. "ממרום מושבו בארה"ב הוא מעביר פעם אחר פעם ביקורת צינית ולא עניינית על ישראל, קורא למסור את שטחי ארץ ישראל לערבים, וטוען שירושלים נראית כמו פח אשפה. שיתכבד וישב לו במרילנד הנוצצת ולא יבוא להטיף לנו כאן מוסר", אומרים בחותם.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד