בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האם השכולה "נפעל לשינוי הוראות הפתיחה באש"

אמה של דליה למקוס הי"ד שנכחה היום בגזר הדין של רוצח בתה, מצהירה כי תפעל לחקיקת עונש מוות למחבלים. "עכשיו הוא יושב בכלא ומקבל מה שהוא רוצה ובסוף ישתחרר ויהרוג עוד אנשים. המשפחה שלנו נהרסה"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ו' ניסן תשע"ה - 21:55 26/03/2015
גודל: א א א
זירת הפיגוע בצומת אלון שבות
זירת הפיגוע בצומת אלון שבות

בשעות הצהרים (חמישי) הסתיים בבית הדין הצבאי בעופר דיון בגזר הדין למאהר חמדי אל-השלמון, ערבי כבן 30 מחברון שדרס ודקר באכזריות את דליה למקוס הי"ד לפני כארבעה חודשים בצומת אלון שבות בגוש עציון.

למרות דרישת המשפחה להטיל עונש מוות על הרוצח, שבעבר כבר ריצה עונש מאסר על פעולות טרור שביצע, גזר עליו בית המשפט שני מאסרי עולם מצטברים. "לצערנו לא נתנו לו היום עונש מוות", אמרה היום לקול היהודי ברנדה למקוס, אמה של דליה הי"ד. "הרוצח הזה בא באכזריות ודרס אותה ואח"כ דקר אותה. אין לי שום ספק שאם יתנו לו עוד צ'אנס אחד, הוא שוב יעשה את זה. חייבים לתת עונש מוות למחבלים, אחרת הם באים עוד פעם להרוג".

בגזר הדין הטיל בית הדין הצבאי על אל-השלמון לפצות את משפחת למקוס בסכום של 3.9 מיליון שקלים, אך המדינה לא מתכננת בעצמה לגבות אותם ועבודת הגבייה הכמעט חסרת סיכוי, מוטלת על המשפחה השכולה. למקוס מצידה אומרת כי אין בכך כלום. "זה שכתבו פיצויים זה לא שווה כלום כי אי אפשר לעשות עם זה כלום, זה רק על הנייר".

"העונש הזה היה צפוי", אומרת למקוס ומוסיפה "מעכשיו יש לי עוד הרבה עבודה, לפעול לשנות את החוק שיהיה עונש מוות למחבלים. המסר של דליה כל חייה היה שהטרור לא ינצח אותנו. כך היא עשתה אחרי הפיגוע הראשון". בצומת גוש עציון, לפני כשמונה שנים, נפצעה דליה בפיגוע דקירה. אז היא נפצעה באורח קל עד בינוני, וניצלה. שמונה שנים לאחר מכן, לא הרחק משם, כוחה לא עמד לה אל מול דקירות המרצח.

"אני הולכת לדאוג לשנות את נוהל הפתיחה באש", מצהירה האם השכולה. "שלא ירו רק כדי לעצור מחבל, אלא כדי להרוג. אולי יש אנשים שלא אוהבים את זה, אבל תסתכלו, עוד כמה שנים הוא יהיה מחוץ לכלא בשחרור מחבלים וירצח עוד אנשים", אומרת למקוס ומוסיפה "הוא יושב בכלא, מקבל מה שהוא רוצה והמשפחה שלו מקבלת כסף, אבל המשפחה שלנו נהרסה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד