בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האם יורעו תנאי המחבלים הכלואים?

לצד אישור ההסכם עם טורקיה, החליט הקבינט לדון במהלך שנועד להפעיל לחץ על חמאס

  • כ"ג סיון תשע"ו - 15:51 29/06/2016
גודל: א א א
(עמוס בן גרשום לעמ)
(עמוס בן גרשום לעמ)

הקבינט המדיני-בטחוני אישר היום (ד') את הסכם הפיוס שנחתם בין ישראל לטורקיה. שלושה שרים התנגדו להסכם, ככל הנראה מדובר בשרים בנט, שקד וליברמן, שהתבטאו בימים האחרונים נגד ההסכם.

משפחות חללי 'צוק איתן' שמקיימות בימים האחרונים מאבק ציבורי נגד ראש הממשלה שקידם את ההסכם, הביעו את מורת רוחן מהחלטת הקבינט. משפחת גולדין מסרה לתקשורת: "אנו מביעים צער עמוק ואכזבה על ההחלטה שקיבלה ממשלת ישראל, לאשר את ההסכם עם טורקיה, מבלי לכלול את השבת בנינו הדר ואורון ובניגוד למה שהובטח לנו על ידי ראש הממשלה. מדובר בהסכם שהוביל ראש הממשלה, בצעד לא דמוקרטי, אשר נוגד את הערכים הבסיסיים של צה"ל ומדינת ישראל מיום הקמתה של המדינה". דברים דומים נמסרו ממשפחת מנגיסטו שבנה אברה מוחזק אף הוא בידי חמאס: "אישור ההסכם הוא טעות מרה. זו החלטה אומללה, כואבת, ומקוממת שמתעלמת מסבל המשפחות".

בשל הביקורת על כך שנושא השבויים לא נכלל בהסכם, דן הקבינט גם בנושא זה והתקבלו כמה החלטות בנושא זה: ראשית, הוחלט לקיים דיון על האפשרות להרע את תנאי כליאתם של מחבלי החמאס המוחזקים בבתי הכלא בישראל, בנסיון ליצור לחץ על חמאס בנושא השבויים.

נושא זה עלה בשאילתה של חבר הכנת אלעזר שטרן בשבוע שעבר בכנסת. חבר הכנסת שטרן ברך על החלטת הקבינט בנושא זה: "אני שמח שהממשלה קיבלה את דרישתי מהשבוע שעבר במליאת הכנסת. אני מציע שלצוות יינתן זמן מוקצב להגיש את מסקנותיו ואני מתחייב להעלות את הנושא בכנסת באופן קבוע החל מעוד חודש. נבצע מעקב אחר הצוות שהוקם ומסקנותיו".

בנוסף, הוחלט להקים צוות שרים שידון בהמלצות וועדת שמגר לטיפול בנושאי שבויים ונעדרים.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד