בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האם יותר לרב סגל להגיש ערר?

בית המשפט העליון ידון בבקשת הרב אליצור סגל להגיש ערר על הרשעתו בהעלבת הרבצ"ר לשעבר ישראל וייס, על רקע הגירוש מגוש קטיף

  • ה' שבט תשע"ה - 20:39 25/01/2015
גודל: א א א
הרבצ"ר וייס לאחר עקירת קברי גוש קטיף
הרבצ"ר וייס לאחר עקירת קברי גוש קטיף

בית המשפט העליון ידון מחר (שני) בבקשת רשות הערעור שהגיש עו"ד איציק בם המייצג את הרב אליצור סגל שהורשע בהעלבת הרבצ"ר לשעבר ישראל וייס. בית המשפט יידרש להכריע האם להתיר הגשת ערר על החלטת בית המשפט המחוזי שדחה את הערעור בעניין.

לפני כשנתיים הורשע הרב סגל בעבירה של העלבת עובד ציבור, בעקבות מאמר חריף שפרסם נגד התנהלות הרבצ"ר לשעבר ישראל וייס בתקופה בה גירשו כוחות צה"ל את מתיישבי גוש קטיף. בית משפט השלום הטיל עליו מאסר על תנאי, קנס על סך 3,000 ש"ח ופיצוי לרבצ"ר לשעבר בסך 4,000 ש"ח.

המאמר פורסם באתר מנהיגות יהודית בידי הרב סגל שהיה עורך האתר. הביקורת התייחסה לענייני מוסר לחימה, צניעות, שבת, כשרות, וגירוש יהודים מבתיהם על ידי השלטון. הרב סגל ציין כי וייס שותף מלא בכל המעשים הללו. רק שנה וחצי לאחר פרסום המאמר פנו מהמשטרה לרב וייס והציגו אותו בפניו, ובעקבות כך הוגש כתב אישום נגד הרב סגל.

הרב סגל הגיש ערעור על ההרשעה, אולם חצי שנה לאחר הכרעת הדין בבית משפט השלום, הרכב השופטים נאוה בן-אור (אב"ד), תמר זבק רפפורט ורם וינוגרד דחו את ערעורו לעניין ההרשעה. "המערער חצה את הגבול הלגיטימי של השמעת דברי ביקורת, וכי הדברים מצויים בליבת הגרעין המוסרי והערכי של מקור כוחו וסמכותו של עובד הציבור", ציינו השופטים בהחלטתם.

יחד עם זאת, קבעו השופטים כי הרב סגל צודק בערעורו בכל הנוגע לתקופת המאסר המותנה שנגזר עליו, וציינו כי "העבירה בה הורשע היא עבירה הפוגעת בחופש הביטוי, בה יש להימנע מהטלת עונש העלול לפגוע בזכות זו מעבר לנדרש". תקופת המאסר על תנאי שהוטלה עליו הופחתה מ-6 חודשים ל-30 יום. "הערך המוגן הוא שמירת תפקודו של עובד הציבור ושל השירות הציבורי בכלל, אולם דברי ההעלבה הוטחו באדם מסוים. הפיצוי על הכאב שגרמו לו הדברים – הולם".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד