בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האם יימסרו שוב קרקעות לערבים?

על פי הדיווחים, נתניהו הורה להכין מפות למסירת קרקעות שטחי C לערבים ובמנהל האזרחי כבר החלו לעמול על כך. מנגד, במתפ"ש טוענים כי אין הדבר נוגע אליהם ומלשכת נתניהו טרם הגיבו

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ז כסלו תשע"ו - 12:16 29/11/2015
גודל: א א א
ימסור שטחים? נתניהו שבוע שעבר (קובי גדעון, לעמ)
ימסור שטחים? נתניהו שבוע שעבר (קובי גדעון, לעמ)

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, יחד עם חברי הכנסת חיים כץ ואופיר אקוניס (הליכוד) פנו בדרישה לראש הממשלה בנימין נתניהו כי יפסיק כל פעילות תכנונית להעברת קרקעות המוגדרות כשטחי C , הנמצאים בשליטה ישראלית, לידי ערבים.

מדוברות המועצה האזורית שומרון נמסר, כי הדרישה הגיעה לאחר שנודע כי המנהל האזרחי, פועל בימים אלו בהוראת ראש הממשלה ומכין מפות למסירת 10,000 דונם משטחי C ביהודה ושומרון, זאת על אף שמהלך שכזה כלל לא נדון בדרג המדיני ולא קיבל את אישור הממשלה.

"אנחנו דורשים להפסיק לאלתר כל פעילות תכנונית של מסירת שטחי מולדת. בוודאי ובוודאי כאשר מהלכים כאלו כלל לא קיבלו את אישור הממשלה כנהוג במדינה דמוקרטית", אמר דגן. "הדברים הללו נעשים במחשכים, במחתרת כמו גנבים בלילה, יש מפות שהוכנו והכל ללא אישור הממשלה למהלך".

לדברי השר כץ: "אני מתנגד מכל וכל לתכנית שפורסמה. אין שום הגיון בנתינת שליטה אזרחית נוספת ביו"ש לרשות "הפלשתינית", בטח כאשר הם הגורמים לטרור". שר המדע אופיר אקוניס מצדו אמר: "אחרי הרעיון ההזוי להעביר נשק ל"פלשתינים", אנחנו שומעים על יוזמת מתאם הפעולות בשטחים להעברת עשרת אלפים דונם לרשות "הפלסטינית". אסור שדבר כזה יקרה".

על פי הפרסומים, נתניהו אמר היום בישיבת שרי הליכוד, כי "לא תהיה שום העברת שטחים ל"פלסטנים". לא 40 דונם ולא עשרת אלפים ואפילו לא מטר אחד". מנגד, בדוברות לשכתו של נתניהו אמרו כי הנושא נמצא כעת בישיבת ממשלה ותגובה תפורסם בהמשך. לכשתתקבל תגובתם, נפרסמה.

מדוברות משרד הבטחון נמסר כי על מתאם פעולות הממשלה בשטחים להגיב לדברים. מדוברות מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי נושא זה אינו נוגע אליהם.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד