בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האם להגיד לשוטר שקרן זו העלבת עובד ציבור?

המשטרה ביקשה להרחיק מהר הבית את תום ניסני לאחר ששאל שוטר "למה אתה משקר?". בית המשפט דחה את הבקשה

  • א' אדר תשע"ז - 07:56 27/02/2017
גודל: א א א

תום ניסני, פעיל ארגון סטודנטים למען הר הבית, נעצר ביום חמישי האחרון בעת שעלה להר הבית. ניסני נחקר ושוחרר, ואתמול (א') ביקשה המשטרה מבית המשפט להרחיקו מהר הבית ל-15 יום.

לטענת המשטרה, ניסני ביקש לצעוד בדרך שונה מיתר היהודים שעלו להר, וכששוטר מנע ממנו זאת, הוא אמר לו שהוא "שקרן" ובכך העליב אותו והפר את שלום הציבור. בנוסף טענה המשטרה כי בתחנת המשטרה התבקש ניסני למסור את מכשיר הפלאפון שלו לשוטר, אך הוציא את כרטיס הסימ בטרם מסר את המכשיר. על אף שניסני הוציא את הכרטיס מול השוטר והסביר כי הצילומים שביקשה המשטרה לבחון נמצאים בכרטיס הזיכרון, טענה המשטרה כי מדובר ב"השמדת ראיות".

עו"ד אביחי חג'בי שייצג את ניסני בדיון מטעם ארגון חוננו, הציג בפני בית המשפט סרטון בו נשמע בבירור כי ניסני לא אומר לשוטר שהוא שקרן, אלא שואל אותו מדוע הוא משקר בדברי הנימוק שלו לכך שעל ניסני נאסר לצעוד היכן שביקש. הסרטון מוכיח כי אכן השוטר שיקר, עם לא לניסני, אז לכל הפחות בדו"ח הפעולה שכתב ועל בסיסו הוגשה בקשת המשטרה.

כך או כך, השופטת מיקה בנקי דחתה את בקשת המשטרה להרחקתו של ניסני, וקבעה כי אין חשד סביר לטענת המשטרה שעבר על כללי הביקור בהר הבית.

המשטרה הגישה ערר על ההחלטה ומחר ידון בתיק בית המשפט המחוזי בירושלים.

עו"ד אביחי חג'בי מארגון חוננו מסר בתגובה: "האפליה הננקטת בהר הבית כלפי יהודים צריכה להיפסק ויפה שעה אחת קודם. בית המשפט בהחלטתו הבהיר למשטרת ישראל כי לכל תעלול יש גבול והורה על דחיית הבקשה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד