בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האנטישמיות גואה בבריטניה

חברי פרלמנט בריטיים הודיעו כי יילחמו באנטישמיות

  • כלב אליהו
  • ט' טבת תשע"ז - 19:38 07/01/2017
גודל: א א א
לונדון
לונדון

על אף צעדי הממשל בבריטניה, והחקיקה הנמרצת כנגד האנטישמיות, בריטניה עדיין מובילה בגילויי אנטישמיות ברשת בשפה האנגלית, כך נחשף היום במפגש שהתקיים בין חברי פרלמנט בריטיים לברי וועדת העלייה והקליטה של הכנסת, ביוזמת המחלקה לקשרי חוץ של הכנסת.

יו"ר הוועדה, אברהם נגוסה, שיבח את ממשלת בריטניה על הגדרתה את האנטישמיות מתוך מטרה לעול כנגד גילויי האנטישמיות ברחבי הממלכה, והדגיש את עיקרי דו"ח הוועדה לענייני פנים של הפרלמנט הבריטי שבמסגרתו נאמר כי "הכישלון של מפלגת הלייבור בהתמודדות עם אירועים אנטישמיים בשנים האחרונות, נביא להאשמות שאלמנטים אנטישמיים הינם מוסדיים ומובנים במפלגת הלייבור, אך כל המפלגות צריכות לבחון האם המלצות הוועדה מתייחסות גם אליהן".

הדו"ח הבריטי המוזכר מתאר את העדויות המזעזעות על עוצמת האנטישמיות ברשת, בנוסף לדוגמאות של גילויי אנטישמיות כלפי פרלמנטריים יהודיים. לפי הדו"ח הרשת הבעייתית ביותר היא 'טוויטר' שמהווה בית אינטרנטי של דברי שטנה כלפי יהודים, והתעללות אנטישמית, כאשר המילה 'ציוני' הפך למילת גנאי נפוצה במיוחד. בדו"ח זה צוין גם כי בעוד שבריטניה נחשבת כאחת המדינות עם אחוזי אנטישמיות נמוכים במיוחד, לפי הסקרים האחרונים, 5% מהבוגרים בבריטניה מאופין כ'אנטישמי מובהק'.

חברי הפרלמנט הבריטיים שהשתתפו במפגש, פירטו על פעולות שונות שהומלצו לטיפול באנטישמיות, ואמרו כי פעולות אלה אט-אט מתממשות. לדבריהם, אין גידול משמעותי באנטישמיות עצמה או במספר האנשים המוגדרים אנטישמיים, אלא ישנו גידול ביכולת של אנשים אנטישמיים להפיץ את מרכולתם. עם זאת, הוסכם כי יש להפסיק ולהכיל את הרשתות החברתיות כפלטפורמה לגילויי אנטישמיות, וישנו צורך לדרוש מחברות המדיה השונות להסיר פרסומי שנאה בכלל ואנטישמיות בפרט.

את תמונת המצב של גילויי האנטישמיות בבריטניה ברשת, חשף נציג משרד התפוצות בדיון. לדבריו, רק בחודש אחד, היו יותר מ-100,000 גילויי אנטישמיות ברשת הטוויטר בשפה האנגלית. אמנם ננקטו צעדים שונים על-ידי חברת טוויטר והאיחוד האירופי אך אחוז ההסרה מהרשת של פרסומים אלה הוא עדיין נמוך, ובריטניה עדיין מובילה בציוצים אנטישמיים באנגלית.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד