בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הבדואים בביר הדאג' השתלטו על אדמות פרטיות"

בתנועת רגבים מבקשים להוכיח: "המפות אינן משקרות"

  • ח' ניסן תשע"ז - 19:31 04/04/2017
גודל: א א א
ביר הדאג (רגבים)
ביר הדאג (רגבים)

בתנועת רגבים דוחים את טענות חבר הכנסת מהרשימה הערבית המשותפת, טאלב אבו עראר, שדרש לפטר את יאיר מעיין, מנכ"ל הרשות להסדרת התיישבות הבדואים במשרד השיכון, בעקבות ריאיון שנתן מעין לאחרונה למגזין גרמני.

ברגבים מזכירים כי בשנת 1995, לאחר שהמדינה החליטה להקים את אזור התעשיה רמת חובב, נדדו בני שבט אלעזאזמה מרמת חובב לתחומי מועצת רמת נגב, והקימו מקבצים בלתי חוקיים ליד קיבוץ רביבים.

השהות הזמנית הפכה לקבועה, ובשנת 1999 החליטה המדינה 'להלבין' את המקום ולהכיר בו למפרע כיישוב חוקי, תוך שהיא משקיעה במקום מיליוני שקלים בפיתוח מגרשים לבנייה, תכנון מסודר של היישוב ובהכנת תשתיות עבור תושביו.

מאז, למרות שלתושבים הבדואים הוצעו פתרונות זמינים וחוקיים ביישוב המוסדר, המשתרע על פני 6,554 דונמים (לשם ההמחשה: שטח הגדול יותר מהערים גבעת שמואל וגבעתיים גם יחד), נבנו מאות בתים ללא היתר הן על אדמות מדינה והן על חלקה הפרטית בבעלות יהודית – הרחק מתכנית המתאר של היישוב.

"חבר הכנסת אבו עראר בחר במכוון להתעלם מהעובדות שמנכ"ל רשות ההסדרה תיאר במילים יבשות", אומרים בתנועת רגבים. "המפות אינן משקרות. תושבי ביר האדאג' אכן ביצעו השתלטות על אדמות מדינה ועל אדמות פרטיות של יהודים, ובתמורה הם מקבלים מהמדינה מתנה בדמות מגרש מפותח לבניה ופיצוי על המבנה הלא חוקי שהקימו לפני שנים ספורות בלבד".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד