בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

'הבית היהודי': האיומים שלנו רציניים

האם הדרישות לשינוי בקבינט יהוו מכשול להרחבת הממשלה?

  • כ"א אייר תשע"ו - 09:14 29/05/2016
גודל: א א א
(קובי ריכטר TPS)
(קובי ריכטר TPS)

סאגת איומי השר בנט להצביע נגד הרחבת הממשלה נמשכת, ומה שהחל כפרשייה זניחה בתוך הסערות הפוליטיות של השבועות האחרונים הופך היום למשבר חריף בין נתניהו לבין בנט ושאר חברי 'הבית היהודי'.

גורמים ב'בית היהודי' מתעקשים שהדרישה של בנט לשינויים במבנה הקבינט המדיני-בטחוני בתמורה להצבעתו בעד הרחבת הממשלה וכניסתה של 'ישראל ביתנו' לקואליציה עומדת בעינה ובכוונתו להצביע מחר נגד הרחבת הממשלה באם דרישותיו לא תיעננה.

ביום שישי הצהיר נתניהו כי הוא יקים ועדה בראשות האלוף במילואים יעקב עמידרור שתבחן את אופי התנהלות הקבינט ותגיש המלצות לשינויים הדרושים בו, אך ב'בית היהודי' טענו שמדובר בצעד לא מספק מבחינתם. שרת המשפטים איילת שקד אמרה הבוקר כי גם בעבר קמו ועדות שבחנו את העניין אך בפועל לא התקדם דבר. לדבריה, הדרישה ליצור מנגנון שיגיש לחברי הקבינט דיווחים מעודכנים ותמונת מצב בזמן אמת היא דרישה חשובה ומצילת חיים.

בפוסט ארוך פרט אתמול בעמוד הפייסבוק שלו השר נפתלי בנט את דרישותיו מנתניהו בעניין מבנה הקבינט: "אנו דורשים שחברי הקבינט יעברו הכשרה. שיקבלו חומר לפני דיונים. שירדו לשטח לראות במו עיניהם. שיקבלו תמונה מלאה, לא מצונזרת, של כלל החזיתות. שיהיה לנו מזכיר שיגיע אלינו פעם-פעמיים בשבוע ויעדכן אותנו בכל מה שצריך. לצערי, כיום זה לא קורה. חברי הקבינט ממודרים ממידע חיוני באופן עקבי. כך למשל, בשנתיים שקדמו ל'צוק איתן' חברי הקבינט לא עודכנו שיש בכלל מנהרות טרור החודרות לישראל, לא ידעו על תכניות האויב, ולכן ברגע האמת 'צוק איתן' התנהל באיחור רב ובמשך 51 יום, במקום שבוע. מבצע מהיר, נחוש וקצר היה עשוי לחסוך בחיי אדם".

"את המידע הייתי צריך להביא בעצמי מירידה לשטח ושיחות עם מפקדים. המצב הזה היה יכול להיגמר בפיגוע אסטרטגי נוראי בדרום. כך גם במלחמת לבנון השנייה. גם שם הקבינט לא עודכן מה קורה, אך נדרש לקבל החלטות, כמו לשלוח חיילים לפעולת ה48 האחרונות, שהתבררה כמיותרת", כתב בנט.

ב'ליכוד' שגרו איומים שאם ב'בית היהודי' יצביעו נגד כניסת ליברמן הדבר יגרור פיטורים של שרי 'הבית היהודי' מהממשלה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד