בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ההצתות: "טרור אקולוגי בקנה מידה ארצי"

מנכ"ל ארגון השומר החדש, יואל זילברמן סבור, כי הצפת הבעיה היא צעד גדול בדרך לפתרונה. "משתמשים בהצתות כאמצעי לאיום והפחדת חקלאים כדי שיעזבו את השטח"

  • י"ח תמוז תשע"ה - 10:01 05/07/2015
גודל: א א א
שריפה שהוצתה בידי ערבים. ארכיון (אהוד אמיתון, סוכנות תצפית)
שריפה שהוצתה בידי ערבים. ארכיון (אהוד אמיתון, סוכנות תצפית)

בסוף השבוע האחרון פרסם מנכ"ל ומייסד ארגון 'השומר החדש', יואל זילברמן קול זעקה בעקבות טרור ההצתות שהתרחש לאחרונה.

"שנשרף לך הבית זאת חוויה אישית קשה במיוחד! מה שרבים מאיתנו לא יודעים הוא שהתחושה היא לא פחות קשה ששטח המרעה שלך מוצת, נשרף ומתכלה לך לנגד העיניים בשעה שמטוסים ורכבי כיבוי-אש מתרוצצים כדי למזער את הנזק העצום שיהיה ממילא".

"לא מדובר על שרפה של נייר טואלט בטיול שנתי שקרתה בשוגג, אלא, בקבוצות בריונים שמשתמשים בהצתות כאמצעי לאיום והפחדת חקלאים תוך רמיזה עבה לצפוי בעתיד הקרוב-רחוק כתנאי לכך שהחקלאי יעזוב את השטח".

באזור הגליל בעיקר, מדובר בהצתה של שדות מרעה חקלאיים ובשבוע שעבר בערה שריפה גדולה סמוך למושב יבנאל, 21 צוותי כיבוי בשיתוף חמישה מטוסים פעלו בכדי לכבות אותה. באזור מעלה החמישה הוצתה אתמול (שבת) שריפה גדולה בידי ערבים וסך הכל במהלך השבוע האחרון בערו 1,200 דונמים של חורש טבעי באזור ירושלים. במספר מוקדים נוספים באזור ירושלים ובנימין הציתו ערבים מספר שריפות.

זילברמן מציין כי אמנם החוק קובע כי עונשו של מצית שריפה יכול להגיע עד ל-15 שנות מאסר, אך בפועל העונשים המוטלים על המציתים במכוון, קטנים בהרבה. "במקרים רבים החוק הוא חסר משמעות ולכל היותר המלצה עבור גורמי האכיפה".

"לפני 15 שנים עלתה זעקה שהובילה לקמפיין ארצי בנושא - נשים מוכות. גם באותה תקופה חוקים טובים היו, מה שלא היה זה מודעות ציבורית ותחושת אחריות. התרבות שלנו אפשרה למקרים כאלו להיות ״נורמאליים״ ו״מקובלים״ עד שקמפיינים ממושכים הובילו אותנו לשינוי תפיסה ואת המשטרה לשינוי מדיניות שלא מוכנה לסבול מקרים כאלו".

"אחרי שליווינו מאות מקרים של הצתות בשטחים הפתוחים בכל שנה, אני אומר לכם שמדובר בטרור אקולוגי בקנה מידה ארצי שמחרב עשרות אלפי דונמים של שטחים פתוחים ויחד איתם מושמדים גם בתי גידול של בעלי חיים, פרנסתם של החקלאים והנופים היפים של ארצנו", מסביר מנכ"ל הארגון המסייע רבות לחקלאים ברחבי הארץ.

"המאבק בעיצומו. הוא לא מגזרי, פוליטי או מקומי. הוא משותף לכל מי שאהבת הארץ מפעמת בו. בכל פעם שתשמעו על הצתה או שתראו אותה לנגד עינכם, אני מזמין אתכם לעצור ולסייע בהובלת השינוי, בשטח עם כוחות הכיבוי או ברשת באמצעות הפעלת לחץ על המשטרה שישנו תפיסתם בעניין", סיים זילברמן.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד