בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"ההתיישבות ביהודה ושומרון הייתה למפעל חייו"

עורך דין דודו רותם הלך אמש (ב') לעולמו כשנפטר מהתקף לב. בן גביר: "יהודי צדיק ויקר שההתיישבות ביהודה ושומרון הייתה למפעל חייו"

  • כ"ב סיון תשע"ה - 11:26 09/06/2015
גודל: א א א
דודו רותם (פייסבוק)
דודו רותם (פייסבוק)

דודו רותם, עורך דין וחבר כנסת לשעבר נפטר אתמול (שני) מהתקף לב בגיל 66. רותם שהתגורר ביושב אפרת והיה נשוי ואב לחמישה ילדים, היה בעל משרד עורכי דין בירושלים והיה ידוע כעורך דין שייצג רבים מאנשי התיישבות.

רותם ייצג בעבר חלק מחברי המחתרת היהודית ללא תשלום. הוא שימש גם כיועץ המשפטי של מועצת יש"עומועצת אזוריות נוספות.

עו"ד איתמר בן גביר פרסם אתמול בלילה כי רותם ז"ל עזר לו בעבר. "לא רבים יודעים, שבמובנים מסוימים עבדכם הנאמן מחזיק תעודת עורך דין בזכות דודו. כאשר ביקשתי להתקבל ללשכה, גורמים מהשמאל הקיצוני ביקשו להתערב התערבות פוליטית, ולמנוע ממני לשמש כעורך דין, דודו נלחם ונעמד על הרגליים האחוריות כדי שלא יפלו אותי לרעה וינהגו בי בחוסר הגינות. בחסדי ה' הוסמכתי לעו"ד, ואני מנסה ללמוד מהפעילות המשפטית של דודו וליישם אותה. בארבע השנים שהיינו בכנסת, זכיתי להכיר את דודו בעל לב הזהב וללמוד ממנו: יהודי צדיק ויקר שההתיישבות ביהודה ושומרון הייתה למפעל חייו".

דודו רותם (ויקיפדיה)

בשתי הקדנציות האחרונות, שימש רותם כחבר כנסת מטעם סיעת 'ישראל ביתינו'.

בעבר התנדב רותם למערך המילואים של הפרקליטות הצבאית בתפקיד תובע, אך פרש מהתפקיד עם חתימתם של הסכמי אוסלו.

ראש מועצת בנימין ומועצת יש"ע,אבי רואה, ספד לח"כ לשעבר דוד רותם: "היה אחד ממעצבי ההתיישבות בעיקר בתחום המשפטי ונתן מענה לעניינים שונים שעלו מעת לעת. רותם זכה לשרת לא רק את ההתיישבות אלא את כל עם ישראל כחבר כנסת. אנו המומים מלכתו באופן פתאומי כאשר עד לא מזמן שימש כחבר כנסת ושולחים תנחומים למשפחתו ולהתיישבות כולה, בבניין עם ישראל בארצו ננוחם".

ברוך מרזל, אמר כי הוא "המום וכואב על פטירתו של ידיד נפשי, עו"ד דוד רותם, דודו היה גם ח"כ אבל בשבילי, קודם, חבר קרוב. דודו היה מחוספס מבחוץ וצדיק עדין נפש מבפנים, עוד לא הייתה הלוויה ולא כעת הזמן לספר את הסיפור של העילוי שהציב מטרות והצליח לכבוש אותם, את תרומתו העצומה להתיישבות בא"י.דודו היה עו"ד שלי (כמובן בהתנדבות) שנים רבות, ביום ובלילה, הפך עולמות כל מנת לחלץ אותי מכל המכשולים שהציבו בפני.דודו יהיה חסר לי ולמחנה נאמני עם ישראל, מאוד".

ראש מועצת גוש עציון,​דוידי פרל, אמר כי"דודו היה חבר, שכן ושליח. דודו תמיד בנעימות ואכפתיות דאג לקידום ההתיישבות בכל מקום בו פעל, כעורך דין וכחבר כנסת. דודו שילב ידע עצום בחקיקה ובמשפט, אומץ ועמידה בלתי מתפשרת בצדקת הדרך. דודו לא נתן לשיתוק, ובעצם לשום דבר, לעמוד בדרכו ותמיד בחיוך ובחוש הומור ייחודי המשיך לפעול למען ההתיישבות. ברכת תנחומים לעדינה ולכל המשפחה".

מסיעתהבית היהודינמסר כי "הסיעההמומה ואבלה על לכתו של ח"כ לשעבר דודו רתם. דודו היה חברנו לדרך, אוהב ארץ ישראל ולוחם גדול למענה. יהיה זכרו ברוך".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד