בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"ההתנכלות של המשטרה עוברת כל גבול"

י', צעיר המתגורר ב'גאולת ציון' מספר על המעצר ההזוי בתחילת השבוע: קצין המשטרה שלמה עומר שמתעקש לעשות שימוש בצו שאינו תקף, לילה קצר במעצר, חקירה נוספת בבוקר ושחרור לבסוף ללא כל תנאי • כך נראה שיגעון

  • י"ז אייר תשע"ו - 20:28 25/05/2016
גודל: א א א
י' לאחר המעצר (חוננו)
י' לאחר המעצר (חוננו)

כפי שדיווחנו אתמול (ג'), תושבי גבעת 'גאולת ציון' שבגוש שילה סובלים בשבועות האחרונים מנחת זרועה של מערכת הביטחון. מדי יום נערכות במקום פשיטות שמפריעות לשגרת יומם של התושבים ובחורי הישיבה במקום.

מסתבר שההתנכלות לתושבי הגבעה נעשית בכל דרך שעולה על רוחם של כוחות המשטרה. כך למשל, ביום שני האחרון נצלו השוטרים צו שאינו בתוקף בשביל לעצור את אחד הבחורים בגבעה.

י', צעיר כבן 18 תושב ירושלים, מתגורר באחרונה ב'גאולת ציון'. ביום שני האחרון נערכה פשיטה גדולה מאוד בגבעה. 15 רכבי משטרה עם כ-60 שוטרי יס"מ וימ"ר, בלשים ואנשי שב"כ פשטו על הגבעה והחלו לרדוף אחרי כמה בחורים שנקרו בדרכם. י' ושניים נוספים נתפסו ונעצרו על ידי שוטרים.

כשהורדו מהגבעה הם הובאו לקצין המשטרה שלמה עומר, אותו הם מכירים בשל פעילותו הענפה במסגרת הפשיטות החוזרות ונשנות על הגבעה. עומר הראה לשניים צו תיחום המורה על כך שאסור לאיש לשהות בשטח הגבעה. אלא שהשלושה הבחינו שהצו אינו בתוקף והוא יחל רק בעוד כמה ימים.

בשיחה עם הקול היהודי מספר י' כי קצין משטרה נוסף ששהה בסמוך והבחין אף הוא בכך שהצו אינו בתוקף הורה לשחרר את השלושה. אלא שלעומר קצין הימ"ר היו תוכניות אחרות והוא החליט לעצור את י' ולשחרר את שני חבריו.

שש שעות טורטר י' בימ"ר ש"י שבמעלה אדומים. לאחר חצות הלילה הוא נלקח למגרש הרוסים בירושלים שם שהה במהלך הלילה הקצר שנותר לו. בבוקר נלקח י' לבית המשפט לדיון בעניינו, אלא שדיון כזה לא התקיים. כעבור חמש שעות בהן המתין בחדרי ההמתנה לדיון בבית המשפט, חזרו שוטרי הימ"ר ואמרו לו כי הם לוקחים אותו לחקירה נוספת. הפעם הם החליטו לחקור את י' בחשד לפריצה לשטח פרטי, זאת על אף שהשטח של גבעת 'גאולת ציון' הוא בכלל אדמות מדינה. בסופו של דבר י' השתחרר ממעצר ללא שראה שופט וללא כל תנאי מגביל.

י' אומר כי בכוונתו להגיש תלונה על מעצר שווא. לדבריו, ההתנכלויות לתושבי הגבעה עוברים כל גבול של היגיון והמאמצים של גורמי המשטרה השונים לחסל את החיים בגבעה הם כבר בגדר "שיגעון".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד