בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הורים זועמים: החליפו נהגים ערבים ביהודים

הורים לתלמידים במוסדות חינוך שונים בירושלים, זועמים על העובדה כי נהגים ערבים מסיעים את ילדיהם לבתי הספר, ומחפשים תחלופה. "לפעמים הילדים נשארים אצל הסבא והסבתא. הבעיה שהחוק לא מאפשר וזוהי סכנה"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ה' כסלו תשע"ה - 21:49 27/11/2014
גודל: א א א
הסעה. אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לכתבה)
הסעה. אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לכתבה)

במערכת הביטחון ובעיריית ירושלים הבטיחו להגביר את האבטחה סביב מוסדות לימוד בירושלים על רקע המצב הביטחוני, אך להורי התלמידים כבר נמאס מהסכנה היומיומית לדבריהם, כאשר ילדיהם נוסעים למוסדות החינוך עם נהגים ערבים. "אם אבטחה בגני ילדים חשובה, אזי החלפת הנהגים לנהגים יהודים הכרחית במיידי!", כתבו לראש עיריית ירושלים הורים בעיר.

עוד לפני תחילת הלימודים, זיהתה א.צ, אם לתלמידה במוסד לחינוך מיוחד משכונת גילה בירושלים, את הסכנה לדבריה הטמונה בשליחת הילדים בהסעות עם נהגים ערבים. אז, כפי שפורסם בקול היהודי, הגיבו לפנייה במשרד הרווחה ואמרו כי הם מבינים לליבה של האם צ' ואף טיפלו במספר תלונות נגד נהגים כאלו, אך החוק אוסר עליהם להפלות נהגים ערבים.

"לפעמים הילדים לא הולכים ללימודים. יש עוד הרבה הורים כמונו"

"אנחנו עושים חלופה בין ההורים וכל פעם מישהו אחר מסיע את הילדים, לפעמים אנחנו מזמינים מוניות על חשבוננו ולפעמים אנחנו נאלצים להשאיר את הילדים בבית של הסבא והסבתא כי אין מי שייקח אותם ללמודים. ככה זה בתקופה האחרונה", מספרת צ' בשיחה עם הקול היהודי.

אל האם המודאגת צ' הצטרפו עוד כעשרים הורים נוספים, ולדבריה יש עוד רבים. "אני בקשר עם עוד עשרים הורים, אבל בטוח יש עוד הרבה כאלו שמסיעים את ילדיהם בכוחות עצמם". באתר וואלה פורסם, כי גם הורים לילדים הלומדים בבית הספר בית יעקב בשכונת רמת שלמה בירושלים וכן בבית הספר אפרתה בשכונת קטמון, החליטו להסיע את ילדיהם באופן עצמאי ולא לסמוך על הנהגים הערבים.

"ניסיתי לפרסם בכל מדיה אפשרית את ההתאגדות שלנו כהורים ומי ששמע אלינו הצטרף. ניסינו לפנות בכל מיני מישורים לתקשורת, אבל הם לא רצו לפרסם. לדוג', אחרי שפניתי לערוץ 2, הם חזרו אלי ואמרו לי שכרגע יש להם עומס של דברים חשובים יותר והסיפור שלנו לא מעניין כרגע. אחר כך", מסבירה צ', "הבנתי מה העומס שלהם. יותר חשוב להם לראיין את אשתו של המחבל שרצח מתפללים בהר נוף כשהיא בוכה על זה שרוצים להרוס להם את הבית. היא אומרת בראיון שהילדים שלה מסכנים, קודם אבא שלהם מת בפיגוע ועכשיו גם רוצים להשאיר אותם בלי בית. בזה הם מתעסקים וזה יותר מעניין אותם", זועמת צ'.

לאחר שבפעם הקודמת בה פנתה צ' למשרד החינוך הגיבו לה שלא ניתן להחליף את הנהגים הערבים ביהודים בשל חוק 'שוויון הזדמנויות בעבודה', כעת הגיבו לה שייבחנו את הנושא וישתדלו לחזור אליה עם פתרון. אך נראה, כי גם כעת החוק יעמוד לרעתם.

"הגיע הזמן שיתייחסו גם אלינו ולא רק לצרות של הערבים. כהורים שעוברים הרבה קשיים עם הילדים האלה, הנמצאים בחינוך מיוחד, ש-50% מתוכם חיים ממש בנס אחרי מה שהם עברו, אנחנו לא צריכים גם את הדאגה הזאת על הראש", מסיימת צ'.

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד