בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הותקפו בידי המון ערבי ונעצרו

5 פעילי חוזרים להר נעצרו בעיר העתיקה. חוננו: "מדובר במחדל"

  • ב' אייר תשע"ז - 08:37 28/04/2017
גודל: א א א
פעילי חוזרים להר. ארכיון (TPS)
פעילי חוזרים להר. ארכיון (TPS)

חמישה יהודים, פעילי ארגון חוזרים להר, אשר סיירו הלילה בעיר העתיקה בירושלים סביב שערי הר הבית, הותקפו במהלך הסיור ע"י המון ערבי, כך מדווח ארגון חוננו. על פי הדיווח, הפורעים הקיפו את חברי הקבוצה ותקפו אותם באלימות, אחד מהערבים אשר היה עם רכבו אף ניסה לדרוס את חלקם.

בחוננו אומרים כי את הסיור ליוו 2 שוטרים ממשטרת ישראל, אשר עם תחילת האירועים הזעיקו תגבורת וחששו להתערב באירוע. עם הגעת השוטרים הנוספים למקום לתדהמת חברי הקבוצה עיכבו השוטרים דווקא אותם, תוך שככל שידוע לא נעצר אף אחד מהתוקפים הערבים.

לאחר חקירתם במשטרה הוצע למעוכבים להשתחרר לאחר שיחתמו על הרחקה מהעיר העתיקה עד לדיון בעניינם ביום א'. שניים ממעוכבים סרבו לחתום ונעצרו, דיון בעניינם צפוי להתקיים הבוקר (ו') בבימ"ש השלום בירושלים.

עו"ד נתי רום מארגון חוננו אשר מייצג את חברי הקבוצה מסר בתגובה: "מדובר במחדל חמור של משטרת ישראל שלא רק שלא הצליחה להגן על הנערים בבירתה של ישראל, אלא על מנת לכסות על כך עצרה את המותקפים, ועיכבה אותם שעות רבות מעבר לקבוע בחוק. אני תקווה שמשטרת ישראל תחרוג ממנהגה ותציג בפני בימ"ש את הסרטונים מהאירוע, אשר מחזקים את טענת העצורים ומציגים את אירוע התקיפה החמור שהתרחש במקום, ואף את המחדל שבהתנהלות השוטרים."

מתנועת "חוזרים להר" נמסר כי התנועה מגנה את מעצר הפעילים. "הנוכחות היהודית סביב שערי הר הבית חשובה לא פחות מהרובע היהודי, ולמרות ההתנכלויות הבלתי פוסקות של משטרת ישראל נמשיך לסובב את שערי הר הבית בכל שעה", נמסר מהתנועה.
בשבוע שעבר קבע בית המשפט המחוזי בירושלים כי מעצרם של שניים מחברי התנועה שביקשו לתלות שלט בכניסה להר הבית ביום השואה, וזאת במחאה על סגירתו ליהודים, איננו חוקי.
תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


5 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד