בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

החייל התקשר לרב: "אפשר להרוג את המחבל?"

מזירת הפיגוע הקשה אתמול, התקשר חייל לרב אליהו ושאל מה עליו לעשות. "המחבל הוא בין מוות, אך החוקים לא מאפשרים להרוג אותו"

  • י"א ניסן תשע"ז - 10:07 07/04/2017
גודל: א א א
חיילים בזירת הפיגוע (הלל מאיר, tps) (הלל מאיר, tps)
חיילים בזירת הפיגוע (הלל מאיר, tps) (הלל מאיר, tps)

מיד לאחר הפיגוע הרצחני אתמול בצומת עפרה, בו נרצח אלחי טהרלב הי"ד, קיבל הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת, טלפון מלוחם צה"ל שנכח במקום הפיגוע. "אני רואה עכשיו את החבר שלי שוכב הרוג ויש לי אפשרות להרוג את המחבל. להרג אותו או לא להרוג אותו?", שאל החייל את הרב.

הרב אליהו הגיב לחייל השואל ואמר "לו היה זה תוך כדי אירוע היה טוב יותר אם היית פועל ועושה, אבל כעת אנחנו לצערנו אחרי האירוע".

את הדברים סיפר הרב אליהו בשידור ברדיו מורשת שפורסם גם בערוץ 7. הרב אליהו הסביר ברדיו, כי "המחבל הוא בן מוות ואין על כך שאלה". אולם "לצערנו החוקים במדינה אינם מספיק מתוקנים ואין אפשרות על פי חוק לעשות בו את מה שצריך היה לעשות".

"יש לתקן את החוק באופן שלא יאפשר למחבלים להשלים תארים אוניברסיטאיים בבית הכלא הישראלי ובמימון אזרחי ישראל. הם צריכים לדעת שכל מי שמרים יד על יהודי ידו תיגדע, כפי שאמר השופט חשין בזמנו. לא יכול להיות שמי שמרים יד על יהודי ייצא חי, יעשה תואר ויקבל משכורת".

"חלק מהגאולה זה לדעת להגדיר שיש טוב ויש רע. זה לא שני אנשים שצודקים, לא שני עמים שצודקים. אנחנו מגדירים מי טוב ומי רע, מי בעד חיים ומי שונא חיים, מי בעד צדק ומי נגד צדק. עם ישראל אוהב חיים וצדק ורוצה להביא ברכה לכל העולם. מי שאוהב את המוות אין לו זכות קיום על האדמה הקדושה הזו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד