בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

החייל מבת עין הואשם בריגול חמור

החייל מבת עין נאשם כעת במסירת מידע לחבריו ומיוחסות לו עבירות של ריגול חמור המסוגל להגיע לעונש של עד מאסר עולם. "יבורכו החיילים שדואגים לעם ישראל"

  • מערכת הקול-היהודי
  • כ"ד ניסן תשע"ה - 18:19 13/04/2015
גודל: א א א
אלעד סלע בבית הדין הצבאי, היום (ארגון חוננו) (ארגון חוננו)
אלעד סלע בבית הדין הצבאי, היום (ארגון חוננו) (ארגון חוננו)

לאחר ארבעים ימי חקירה בימ"ר, מצ"ח ובמרתפי השב"כ, הגישה כעת (שני) הפרקליטות הצבאית לבית הדין הצבאי ביפו כתב אישום כנגד החייל אלעד יעקב סלע בטענה שהעביר מידע לחבריו, פעילים בהתיישבות.

סלע, כבן 25, נשוי ואב לשני ילדים, מתגורר בישוב בת עין. הוא התגייס לצה"ל לפני כשנתיים במסגרת פרויקט 'שחר' לגיוס חרדים, ובשל מצבו הרפואי הוא הוצב בחטמ"ר עציון ופעל כחוקר מודיעין בחטיבה. לפני מספר שבועות נעצר סלע ומאז עבר חקירות קשות.

לאחר שהועבר למתקני השב"כ, הורע מצבו הבריאותי והוא הועבר לניתוח בבית החולים בלינסון בפתח תקווה שם אושפז מספר ימים. במשפחתו של סלע טענו כי הדבר אירע בשל תנאי מעצרו. בהמשך, בעקבות החקירות הקשות, מסר סלע לחוקריו כי העביר ידיעות לפעילים בהתיישבות אודות פעילות צה"ל ומשטרה כנגדם. כתב האישום מייחס לו עבירות של ריגול חמור וגילוי ידיעות.

אלעד סלע בבית המשפט בירושלים בתחילת מעצרו

"מדובר בחייל שהוצב בתפקיד מאוד רגיש, ולמעשה המערכת הצבאית נתנה בו אמון כדי שיבצע את תפקידו תוך נאמנות לצבא ולמדינה במעשיו המתוארים בכתב האישום הוא מעל באמון הזה בצורה החמורה ביותר שאפשר לעשות זאת", נכתב בכתב האישום.

סעיפי האישום החמורים, שעונשם מסוגל להגיע עד למאסר עולם, היו צריכים לעבור את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, ובשל כך התעכב הגשת האישום עד לשעה זו. כאמור, סלע נחקר במשך 40 ימים, דבר שהתאפשר רק לאור החלטתו של הפרקליט הצבאי הראשי דני עפרוני, וזאת מכוון שזמן המרבי לחקור חשוד הוא 30 ימים בלבד.

| "הנאשם מסר מידע לכתב הקול היהודי"

בעובדות כתב האישום נכתב, כי הנאשם ערך חיפושים שונות אודות חבריו, פעילים בהתיישבות, במחשבי המודיעין של החטיבה "והעלה תמונת מודיעין רחבה ומעמיקה אודות שיטות ודרכי פעולה של השב"כ, יכולות ואמצעים טכניים, דרכי איסוף מידע מודיעיני ומבצעי, לרבות חקירות שב"כ, מקורות מידע של קהילת המודיעין, כוחות הביטחון ושב"כ". עוד נכתב, כי אסף מידע שונה שמצא כנוגע לחבריו והעביר אליהם.

על פי האשום, פתח סלע למעלה מ-15,000 מסמכים שונים.

בסעיף נוסף בכתב האישום, נכתב כי "הנאשם פנה לעובד באתר הקול היהודי ומסר פרטים על אירועי פח"ע (פעילות חבלנית עויינת) והפס"ד (הפרות סדר) של פלסטינים, דוגמת יידוי אבנים, בפרט לעבר רכב יהודי בחוסאן ובמהלך הפס"ד בביתוניא, יידוי בקת"בים, פיגועי דקירה, ואירוע של גניבת רכב מאזרח ישראלי על ידי פלסטיני בכרמי צור. זאת עשה הנאשם הגם שמדובר במידע שאין למוסרו אלא למי שהוסמך לקבלו", כלשון האישום.

יש לציין, כי השבוע וכן לפני שבועיים, נחקר כתב הקול היהודי בטענה שקיבל את החומר לידיו.

| "חייל צריך לעזור לעם ישראל"

כתב האישום מסתמך על עדויותיו האישיות של סלע בחקירותיו, עדויות חוקריו והאזנות סתר. כעת הוארך מעצרו של סלע בשבועיים, וזאת בכדי לאפשר לעורך דינו, עדי קידר מטעם ארגון חוננו, לבחון את החומר העומד כנגדו.

בארגון חוננו מסרו, כי"האשמת חייל שהעביר מידע למתיישבים בריגול חמור מצביעה על איבוד עשתונות של מערכת הביטחון וטשטוש ההבדל שבין אוהב לאויב. חייל דרוזי שהואשם לאחרונה כי העביר מידע לאויב על תנועות צה"ל בגבול סוריה הואשם בעבירות פחותות יותר. גם היחס כלפי ענת קם שהעבירה אלפי מסמכים סודיים שסייעו לאויב היה בכפפות משי, ואילו כלפי החייל מבת עין, שאין מחלוקת שהוא לא סייע לשום אויב מאויבי ישראל מתנהלים בצורה מפחידה ומדאיגה".

"יבורכו החיילים שדואגים לעם ישראל וליהודים הפועלים בעד היהודים", מסרו היום בתנועת מתגייסים באמונה. "השלטון עושה כל מאמץ להרחיק יהודים חמים ואוהבי ארץ ישראל משורות הצבא. נמשיך לומר בקול צלול – חייל צריך לעזור לעם ישראל".

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד