בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הח"כ הערבי קרא לבכירים בדואים להתקומם

במהלך דיון בוועדת הפנים, ואחרי שעלב בראשי הרשויות הבדואיות בצפון, קרא להם חבר הכנסת ערבי להתקומם, ולמנוע בגופם הריסת בתים. "אי אפשר שהמדינה כולה תיכנע לעמותת רגבים"

  • יח"צ
  • כ"ח שבט תשע"ז - 07:15 24/02/2017
גודל: א א א

על רקע ההתפתחויות של חקירת מח"ש בפרשת אום אל חיראן, מתברר כי לטענת חבר הכנסת טאלב אבו ערער מהסיעה המשותפת, בפגישת ארבע עיניים שקיים עם נתניהו, הביע ראש הממשלה נכונות להקפיא את הריסת הבתים בדרום, אך סיעת 'הבית היהודי' מפריעה למהלך.

את הדברים אמר אבו ערער במהלך דיון שהתקיים בסוף השבוע שעבר בוועדת הפנים בכנסת, ועסק בקידום היישובים הבדואיים בצפון, וכן בסוגיית האכיפה והסדרת הגבולות בין היישובים והמועצות.

אבו ערער בתורו, לאחר שהטיח עלבונות בראשי הציבור הבדואי בצפון כמי שדואגים למשת"פים (חיילי צה"ל המתגוררים ביישוביהם), וכינה אותם בלעג 'חברי ליכוד' – קרא להם חבר הכנסת "למנוע בגופם יחד עם כל התושבים", הריסת מבנים בלתי חוקיים על ידי רשויות האכיפה.

"אני הייתי ראש המועצה ערערה בנגב בשנות 2000-2004. אני הייתי מרגיש ראש ממשלה ביישוב שלי. לא היה אף אחד שמעיז להתקרב ולהרוס בית שם. הייתי מוכן לבוא ולהגן בגופי על הבית הזה. וכך אני אומר לחבריי ראשי הרשויות במגזר הבדואי בצפון. שימנעו אפילו בגופם. שיוציאו את כל האוכלוסיה איפה שעומדים (להרוס בית)".

"אי אפשר שהמדינה כולה תיכנע לעמותת רגבים, שהיא מובילה את העניין הזה של הריסת הבתים והפקעת קרקעות", האשים אבו ערער, והוסיף: "אני ישבתי עם נתניהו בארבע עיניים לגבי הסוגיה של הריסת הבתים. ביקשתי להקפיא את הריסת הבתים בדרום. אמר לי נתניהו: אדוני, מבחינתי כליכוד בכלל אין לי התנגדות. אבל מי שמפריע לי זה הבית היהודי. והבית היהודי מי שעומד כמוביל ההריסות, הוא חבר בעמותת רגבים. מה שמעסיק אותה ביום ובלילה היא איך להפקיע קרקעות של ערבים, איך להרוס בתים, איך להקים יישובים יהודיים חדשים".

אבו ערער קרא לראשי הרשויות הבדואיות בצפון: "חברים תתעוררו, נא להתקומם!", ומיד לאחר מכן דרש מהם לא לתת מענה מגורים למען חיילי צה"ל הבדואים המתגוררים ביישוביהם. "אני מבקש למצוא מקום שם, לא למשת"פים שהכניס אותם, אבו יוסף. אפילו למשת"פ אחד. שיעברו לעיר יהודית או ליישוב יהודי. למה אצלי המשת"פים האלו? למה שאני אמצא להם מקום?".

בתנועת רגבים הגיבו לדברים: "מכל שורה בדבריו של חבר הכנסת אבו ערער, עולה ניחוח של הסתה והמרדה. דבריו מדברים בעד עצמם - ברור שהוא לא פועל לרווחת היישובים הבדואים, אלא דואג להשאיר אותם הרחק מאחור".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד